Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / BMW 7-Reeks

De uitdrukking Feinschliff im Detail wordt gebruikt voor kleine, onopvallende verbeteringen die het geheel nog verleidelijker maken. Perfect van toepassing op de facelift van de BMW 7-Reeks.

Prijs
NB

De facelift is uiterlijk heel onopvallend, maar onderhuids veranderden toch wel meer dingen. Uiterlijk weinig opvallend zijn de als optie voorziene full led-koplampen, die niet alleen via deze techniek de weg - uitstekend - verlichten, maar ook hoffelijk zijn voor tegenliggers. Tweede belangrijke nieuwigheid: BMW is in de 7-Reeks het voorbeeld van Jaguar in zijn XJ gevolgd: als optie kan in plaats van de bekende, analoge wijzerplaten een TFTscherm besteld worden.

Tijdens een korte oefengalop op de drukke wegen rond het Russische St-Petersburg konden we niet het hele potentieel van de nieuwe 7-Reeks benutten, maar twee ritten aan een normaal tempo toonden aan dat deze luxe limousines (we reden twee keer een L-versie) best ook spaarzaam kunnen zijn. We lieten een gemiddelde van 7,3 l/100 km optekenen met de ActiveHybrid7 en van 10,5 l/100 km met de 750iL. Aangezien deze 7-Reeks ook veel door achterpassagiers wordt gereden en gekeurd, is er ook heel wat aandacht besteed aan comfort (luchtvering achteraan standaard) en entertainment (nieuwe, grote multimediaschermen achterin, een high end Bang & Olufsengeluidssysteem beschikbaar, heel wat Connected Drive-mogelijkheden, zowel voor- als achterin, enzovoort).

De verkoopcijfers van de huidige 7-Reeks hebben uitgewezen dat meer eigenaars achteraan in de auto zitten dan voorin. Dat heeft zijn invloed gehad bij de tussentijdse facelift, maar de bestuurders moeten zeker hun Freude am Fahren niet ontberen. Zij krijgen het TFT-scherm om mee te spelen, een gesofisticeerde verlichting om beter te zien en een onderstel (met elektromechanische stuurbekrachtiging en indien gewenst een actief stuur, actieve rolstangen en achterwielsturing) dat de grote 7-Reeks gevoelsmatig tot een handiger en plezieriger rijdend formaat ineen doet schrompelen.

U kunt de Eerste Test van de BMW 7-Reeks nalezen in AutoGids 856 van 22/8/2012.

In dit artikel : BMW, BMW 7 Reeks

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars