Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Hyundai Genesis

Hoewel hij oorspronkelijk niet voor Europa werd ontwikkeld, waagt de Genesis nu toch ook bij ons zijn kans. Niet om potten te breken qua verkoop, maar als uitstalraam van Hyundais knowhow.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.42 /20
Terwijl Hyundai bij ons vooral bekend is voor zijn compacte modellen en zijn SUV’s, is het Koreaanse merk niet aan zijn proefstuk wat grote berlines betreft. Liefhebbers van exotische limousines zullen zich misschien nog de XG van begin jaren 2000 herinneren, die enkele maanden later al werd vervangen door de Grandeur – zelf erg snel weer omgedoopt tot Azera. Bij ons hebben die auto’s misschien niet veel klaargemaakt, maar op wereldschaal hebben deze drie modellen – en hun voorgangers, die zelfs nooit voorbij de Europese grenzen zijn geraakt – een eerbiedwaardige carrière beleefd en daardoor concreet bijgedragen tot de groei van het merk.
Om beter in te spelen op dit erg specifieke marktsegment lanceerde Hyundai in 2008 de Genesis, een reisberline met achterwielaandrijving, enkele maanden later gevolgd door een nog grotere berline, die de naam Equus kreeg. Het is nog altijd wachten op een teken van Hyundai of die laatste ook zijn weg naar het Oude Continent zal vinden, maar we konden eerder al wel kennismaken met de Genesis, weliswaar enkel als Coupé (zie AG 818 en AG 861). Die coupé is intussen alweer van de markt verdwenen, en in ruil krijgen we nu de gelijknamige berline.
Terwijl Hyundai bij ons vooral bekend is voor zijn compacte modellen en zijn SUV’s, is het Koreaanse merk niet aan zijn proefstuk wat grote berlines betreft. Liefhebbers van exotische limousines zullen zich misschien nog de XG van begin jaren 2000 herinneren, die enkele maanden later al werd vervangen door de Grandeur – zelf erg snel weer omgedoopt tot Azera. Bij ons hebben die auto’s misschien niet veel klaargemaakt, maar op wereldschaal hebben deze drie modellen – en hun voorgangers, die zelfs nooit voorbij de Europese grenzen zijn geraakt – een eerbiedwaardige carrière beleefd en daardoor concreet bijgedragen tot de groei van het merk.
Om beter in te spelen op dit erg specifieke marktsegment lanceerde Hyundai in 2008 de Genesis, een reisberline met achterwielaandrijving, enkele maanden later gevolgd door een nog grotere berline, die de naam Equus kreeg. Het is nog altijd wachten op een teken van Hyundai of die laatste ook zijn weg naar het Oude Continent zal vinden, maar we konden eerder al wel kennismaken met de Genesis, weliswaar enkel als Coupé (zie AG 818 en AG 861). Die coupé is intussen alweer van de markt verdwenen, en in ruil krijgen we nu de gelijknamige berline.
  • Rijcomfort, algemene prestaties
  • Geluiddemping, sereniteit binnenin
  • Nauwkeurig weggedrag, vierwielaandrijving
  • Binnenruimte, comfort voor- én achterin
  • Afwerking, kwaliteitsindruk
  • Weelderige standaarduitrusting, geen opties
  • 3.8-V6 op benzine enige beschikbare motor
  • Hoge belastingen, verbruik
  • Koersstabiliteit op de snelweg kan beter
  • Lichte schokken in de aandrijving bij lage snelheid
  • Erg banaal multimedia-en navigatiesysteem
  • Stemherkenning te herzien

In dit artikel : Hyundai, Hyundai Genesis

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker