Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Volkswagen Up 1.0 75

Nu de middenklassers steeds meer trendy willen zijn, is het niet onlogisch dat ook de kleinere stadsauto's hip worden. Volkswagen heeft dat goed begrepen en gaat eveneens die toer op met de kleine Up.

Prijs
NB
  • Score redactie 14.00 /20

Goed nieuws: de Up is de enige VW die zich niet verplicht voelt om het typische radiatorrooster over te nemen dat overal elders in het gamma uitentreuren terug te vinden is. In plaats daarvan weet hij zich positief te onderscheiden met een erg sympathieke en aparte snoet. De Up, die op een nieuw platform rust, wordt verder gekenmerkt door zijn bijzondere proporties, die doosvormig zijn en zo de binnenruimte bevorderen. Met zijn lengte van 3,54 meter is de Up even lang als een Fiat 500. En de Up mag dan wel smal zijn, hij heeft het voordeel dat hij een gestrekte daklijn heeft, wat een uitstekende hoofdruimte op de achterste plaatsen oplevert, zodat hij in tegenstelling tot die Fiat aanspraak kan maken op de titel van volwaardige vierzitter.

  • Verhouding buitenmaten-binnenruimte
  • Levendige en gewillige motor
  • Kwaliteitsindruk, afwerking
  • Rijcomfort (ophanging, geluiddemping)
  • Wendbaarheid in de stad, zicht rondom
  • Actuele multimediauitrusting
  • Moduleerbaarheid
  • Koffer (toegang, laadvolume)
  • Gebrek aan opbergmogelijkheden
  • Geen diepteverstelling stuurkolom
  • Verbruik afhankelijk van rijstijl, rijbereik
  • Verhouding prijs-uitrusting

In dit artikel : Volkswagen, Volkswagen Up!

Tests

Onze tests

De concurrenten

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker