Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Audi Q7

Geschreven door Olivier Duquesne op 21-10-2010

De Audi Q7 ondergaat een motorupdate, met nieuwe, kleinere benzines en een nieuwe drieliterdiesel. Alle motoren worden voortaan gekoppeld aan een achttrapsautomaat.

Audi heeft het motorenpalet van zijn Q7 onder handen genomen. Bij de benzines maken de 3.6-V6 van 280 pk en de 4.2-V8 van 350 pk plaats voor een 3.0 TFSI met ofwel 272 pk ofwel 333 pk. De minst krachtige versie verbruikt officieel 10,7 l/100 km gemiddeld. Aan dieselzijde wordt de huidige drieliter afgelost door een nieuwe 3.0-V6, die 200 kilogram minder weegt. Die bestaat met twee vermogens: 204 of 240 pk (tegenover 211 of eveneens 240 pk voor de huidige). De 4.2 TDI van 340 pk blijft gewoon beschikbaar.

Beide drieliter-TDI's zijn voorzien van een stop-startsysteem en remenergierecuperatie. Op die manier slaagt de minst krachtige van de twee erin om een normgemiddelde neer te zetten van 7,2 l/100 km, wat neerkomt op 189 g/km CO2. Dar is een indrukwekkende 50 g/km minder dan wat de huidige 3.0 TDI laat optekenen. Voor deze motor belooft Audi een sprint naar 100 km/h in 9,1 seconden.

Tot slot zijn alle krachtbronnen voortaan gekoppeld aan een achttrapsautomaat in plaats van het vroegere zestrapsexemplaar. De vierwielaandrijving blijft van de partij.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten