Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Autosalon Brussel 2015: Facelift en Turbo voor Hyundai i30

Geschreven door Olivier Duquesne op 10-12-2014

In maart 2015 ondergaat de Hyundai i30 wat esthetische wijzigingen, met onder andere een nieuw radiatorrooster. Bovendien wordt het gamma uitgebreid met de Turbo, die wordt aangedreven door een 1.6 van 186 pk.

In maart 2015 krijgen de Hyundai i30 (driedeurs, vijfdeurs en Wagon) een facelift. Aan de buitenkant heeft de belangrijkste wijziging betrekking op het radiatorrooster. Voor de rest gaat het om andere velgen en wieldeksels, terwijl ook bixenonkoplampen hun intrede doen. Binnenin kan de i30 worden uitgerust met ventileerbare stoelen. De beschikbare veiligheidsuitrusting wordt uitgebreid met een spoorassistent en een automatische parkeerhulp.

Daarnaast wordt het motorgamma uitgebreid. Nieuw is de 1,4 liter grote Kappa-viercilinder op benzine. Die vervangt de Gamma-motor en is goed voor 100 pk. De 1.6 van 120, 130 of 135 pk blijft verkrijgbaar. De versie met 135 pk kan worden gecombineerd met de gerobotiseerde versnellingsbak met dubbele koppeling en zeven verhoudingen DCT. Voor dieselrijders is er de 1.4 van 90 pk en de 1.6 van 110 of 135 pk, die eveneens recht heeft op de DCT-zevenbak. Als bonus lanceert de constructeur de i30 Turbo, die naast een krachtigere motor ook zal uitpakken met een specifieke look.

De nieuwe topversie haalt 186 pk en 265 Nm uit zijn drukgevoede viercilinder. Dat vermogen wordt aan de voorwielen doorgegeven via een manuele zesbak. Deze afgeleide, die zowel verkrijgbaar is met drie als met vijf deuren, werd ontwikkeld in het R&D-centrum van de constructeur aan de Nürburgring en belooft een snediger weggedrag dankzij een aangepaste ophanging, een directer stuur en grotere remmen (geventileerde schijven van 300 millimeter vooraan en volle schijven van 284 millimeter achteraan). De i30 Turbo zou volgens de cijfers van de constructeur in 8,0 seconden optrekken van 0 naar 100 km/h, terwijl de topsnelheid 219 km/h bedraagt.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten