Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / BMW M4 Cabriolet

Geschreven door Olivier Duquesne op 03-04-2014

BMW heeft de M4 Cabriolet onthuld, met een hard wegklapdak. In de neus is geen nieuws te rapen, want hij neemt de 3.0-zescilinder over van de M3 en de M4 Coupé, met 431 pk. Om gewicht te besparen gebruikt hij lichtgewicht materialen.

De BMW M4 Cabriolet is een coupé-cabrio met hard wegklapdak in drie delen. De binnenkant van die kap is volledig bekleed voor een optimale geluiddemping en isolering in de winter. Op mooie dagen duurt het zo'n 20 seconden om het dak te openen. Dat kan ook al rijdend, maar wel slechts bij snelheden onder de 18 km/h. Door gebruik te maken van aluminium en met koolstofvezel versterkte plastics (CFRP) blijft het gewicht beperkt zonder dat de stijfheid daaronder lijdt. De M4 Cabriolet gooit 1.750 kilo in de weegschaal, zo'n 250 kilo meer dan de Coupé.

Uiteraard wordt de M4 Cabriolet aangedreven door dezelfde 3.0-zes-in-lijn als de M3 berline en M4 Coupé. Die drukgevoede motor levert 431 pk en 550 Nm en is standaard gekoppeld aan een manuele zesbak. Als optie kan die worden vervangen door een gerobotiseerde zevenbak met dubbele koppeling. Optrekken van 0 naar 100 km/h neemt 4,6 seconden in beslag met de handbak, de semi-automaat heeft daar 4,4 tellen voor nodig. De topsnelheid is in beide gevallen begrensd op 250 km/h. BMW vermeldt een normverbruik van respectievelijk 9,1 en 8,7 l/100 km.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten