Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Mercedes S 65 AMG Coupé leunt naar binnen

Geschreven door Olivier Duquesne op 14-07-2014

De Mercedes S 65 AMG haalt natuurlijk gigantisch veel vermogen en koppel uit zijn V12, maar de gespierde coupé scant ook de weg en leunt als het ware naar binnen in de bocht, zoals motorrijders of skiërs dat doen.

De Mercedes S 65 AMG Coupé is met zijn biturbo-V12 van 630 pk en 1.000 Nm de topversie van de S-Klasse Coupé. In combinatie met de automaat Speedshift Plus 7G-Tronic laat deze AMG-krachtbron de grote coupé optrekken van 0 tot 100 km/h in 4,1 seconden. De topsnelheid is wel elektronisch beperkt tot 250 km/h. Ondanks een stop-startsysteem bedraagt het gemengd normverbruik nog altijd 11,9 l/100 km, wat overeenkomt met een CO2-uitstoot van 279 g/km.

Om bochten beter te verteren werd de sportieve luxecoupé bedacht met een speciale functie: in plaats van naar de buitenkant van de bocht te gaan leunen, zoals een normale auto dat doet, helt de S 65 AMG Coupé naar binnen, zoals een motorrijder. Dat levert sensaties op die vergelijkbaar zijn met het rijden op een banking. Deze functie is beschikbaar tussen 5 en 180 km/h en kan gewoon worden ingeschakeld met behulpvan een schakelaar in het interieur.

Mercedes en AMG hebben de S 65 AMG Coupé, die de CL 65 AMG vervangt, ook uitgerust met een system dat continu de weg scant. Deze Road Surface Scan-technologie maakt gebruik van een stereocamera om de staat van het wegdek 15 meter voor de auto te analyseren. Op die manier kan het onderstel anticiperen. De bestuurder kan echter nog wel kiezen tussen een Comfort- en een Sport-stand. Bovendien wordt het werk van de actieve ophanging aangevuld met dat van de elektromechanische stuurbekrachtiging met variabele overbrengingsverhouding.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten