Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Porsche 918 Spyder

Geschreven door Olivier Duquesne op 16-05-2013

In afwachting van zijn voorstelling in september heeft Porsche technische informatie vrijgegeven over de 918 Spyder. Van deze supersportieve hybride van 880 pk zullen 918 exemplaren worden gebouwd.

Langzaam maar zeker geeft de Porsche 918 Spyder zijn geheimen prijs. De definitieve versie van de opvolger van de Carrera GT zal worden voorgesteld op het salon van Frankfurt, in september. Deze supersportieveling, waarvan... 918 exemplaren zullen worden gebouwd, moet de McLaren P1 en Ferrari LaFerrari van antwoord dienen, en doet daarvoor een beroep op hybride technologie: hij beschikt over een 4,6 liter grote V8 van 608 pk, gekoppeld aan een elektromotor van 115 kW en een tweede van 95 kW op de achterwielen. Daarmee zou hij in totaal minstens 880 pk sterk moeten zijn en de facto over vierwielaandrijving beschikken.

De 918 kan zuiver elektrisch een topsnelheid halen van 150 km/h. Het maximale elektrische rijbereik bedraagt 30 kilometer. In hybride modus, en in optimale omstandigheden, zou het gemiddelde verbruik over de normcyclus 3 l/100 km bedragen. Anderzijds is de hybride aandrijving ook voorzien van twee sportieve programma's: Sport Hybrid en Race Hybrid. In die laatste stand kun je dan ook nog eens een Hot Lap-functie activeren, die alles uit de 918 Spyder haalt. Verder is deze supersportieveling uitgerust met een actieve stroomlijncontrole, die de grote achterspoiler aanpast om de luchtweerstand (en dus het verbruik) te verminderen of om de lift dan wel de downforce te vergroten.

De Porsche 918 Spyder maakt gretig gebruik van koolstofvezel en weegt dan ook slechts 1.640 kilogram. Alle aandrijfelementen zijn laag ingeplant, om een zwaartepunt dicht bij de grond te bekomen. De gewichtsverdeling over voor- en achteras bedraagt 57 en 43 procent. Prototypes hebben dan ook al mooie dingen laten zien, met onder meer een tijd van 7 minuten en 14 seconden over de Nordschleife van de Nürburgring, voldoende voor een plek bij de 5 snelste auto's voor weggebruik. Op de beelden die Porsche vrijgaf, is ook de cockpit te zien, die met zijn centrale tunnel duidelijk doet denken aan die van de Carrera GT. Die krijgt onder meer een Black Panel-functie.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten