Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Ford 1.0 EcoBoost met cilinderuitschakeling

Geschreven door Olivier Duquesne op 04-06-2015

Ford zoekt naar manieren om zijn kleinste EcoBoost-benzinemotor nog zuiniger te maken. Een van de pistes die daarbij wordt verkend, is die van cilinderuitschakeling.

Ford werkt aan verschillende manieren om zijn 1.0 EcoBoost te verbeteren. De meest markante daarvan is een cilinderuitschakeling voor de kleine driecilinder-turbo met directie injectie. Uit homologatietests met een prototype over een gevarieerd parcours van 55 kilometer is gebleken dat die technologie het verbruik met 6 procent zou kunnen drukken.

Om de cilinderuitschakeling te kunnen integreren moest de motor wel grondig aangepast worden. Zo kreeg de kleine driecilinder onder meer een nieuw vliegwiel met twee tegengewichten, een centrifugaalslinger en een aangepaste koppelingsschijf. Door bij lage belasting één cilinder op non-actief te zetten werd de 1.0 EcoBoost meteen ook stiller en produceert hij minder trillingen.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten