Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Peugeot 208 HybridAir 2 L rijdt op perslucht

Geschreven door Olivier Duquesne op 08-09-2014

Op het autosalon van Parijs onthult Peugeot het prototype 208 HybridAir 2 L. Die combineert een benzinemotor met een persluchtmotor en komt zo tot een normverbruik van 2,0 l/100 km.

Op basis van een Peugeot 208 1.2 PureTech 82 met een normverbruik van 4,5 l/100 km ontwikkelden de ingenieurs van het merk met het leeuwenlogo het prototype 208 HybridAir 2L, dat debuteert op het autosalon van Parijs (4-19 oktober). De conceptcar gebruikt dezelfde hybride technologie met perslucht als de 2008 HybridAir. De hybride groep, die onder de motorkap is geplaatst ter hoogte van de automatische versnellingsbak, bestaat uit een motor en een pomp. Die wordt gevoed door een tank met lucht onder hoge druk onder de vloerplaat en een andere met lucht onder lage druk ter hoogte van de achtertrein. Tegelijk is de auto 100 kilo afgeslankt. Alles samen zijn die maatregelen goed voor een normverbruik van 2,0 l/100 km op de Eurocyclus, wat vooral te danken is aan de mogelijkheid om in de stad op enkel perslucht te rijden.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten