Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosport / 24 Uren van Le Mans: de Audi R18 krijgt een beter energiemanagement

Audi heeft de R18 gefinetuned voor de LMP1-uithoudingsraces van het WEC waaronder de 24 Uren van Le Mans. Het dieselhybridesysteem werd krachtiger en ook het chassis van de bolide werd verbeterd.

Nieuwe oorlogskleuren, een geoptimaliseerde aerodynamica, lithium-ionbatterijen en een boost van het hybride TDI-systeem: de Audi R18 is klaar voor het seizoen 2016 in LMP1 en voor de broederstrijd met Porsche. Dit prototype voor het seizoen 2016 van het wereldkampioenschap uithoudingsraces WEC is een verbeterde versie van de bolide van 2015. De ingenieurs van Audi Sport hebben gewerkt aan heel wat technische punten om de doelstelling van het team te kunnen halen: de wedstrijd in Le Mans winnen, de trofee overnemen van Porsche en het seizoen boven aan het klassement eindigen.

Evoluties

De Audi R18 keerde terug naar de werkplaats om er doeltreffender uit te komen. Het kampioenschap begint op 17 april 2016 in Silverstone. Audi zal erbij zijn met twee auto’s (in plaats van drie) binnen het Audi Sport Team Joest. Porsche opteerde voor dezelfde strategie met twee auto’s “om de uitgaven maximaal te rentabiliseren”. Het merk met de vier ringen houdt zijn wapens echter in de aanslag. En hoewel de afstellingen pas in de winter gefinaliseerd zullen worden, weten we al dat de R18 zal kunnen rekenen op een verbeterde aerodynamica, onder andere dankzij lichtere materialen. Het hybride TDI-systeem werd krachtiger en de nieuwe lithium-ionbatterijen zullen het rendement verbeteren en dus het verbruik verminderen.

RS5 DTM en R8 LMS

Audi zal zich niet beperken tot het WEC. Het DTM-kampioenschap is ook belangrijk en daar trekt Audi naartoe met een leger van acht RS5 DTM’s in drie teams: Abt Sportsline, Phoenix en Rosberg. Ook in de GT-categorie wil Audi wat in de pap te brokken hebben, door verschillende exemplaren van de R8 LMS te leveren aan bijzonder veeleisende privéstallen. Er werd immers besloten om de oorspronkelijke productie met 45 stuks te verhogen. In Europa kun je deze auto’s onder andere aan het werk zien tijdens de 24 Uren van de Nürburging en de Total 24 Hours of Spa. Een van de rijders is de Limburger Laurens Vanthoor, gesteund door het Belgian Audi Club Team WRT.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten