Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Ecologie / PSA vraagt aan Transport & Environment om zijn verbruik te meten

Geschreven door David Leclercq op 24-11-2015

PSA heeft aangekondigd dat het gaat samenwerken met de groene lobby Transport & Environment (T&E), die gebaseerd is in Brussel, opdat die de reële verbruikscijfers van de groep zou meten en publiceren.

De aankondiging dat PSA Peugeot Citroën in zee gaat met Transport & Environment (T&E), kwam er na een eerdere verklaring van PSA Peugeot Citroën enkele dagen na het uitbreken van het Volkswagenschandaal. Toen communiceerde de groep dat ze de reële verbruikscijfers van haar voertuigen zou publiceren, bovenop de huidige normcijfers, die het resultaat zijn van een weinig realistische normcyclus. PSA vraagt nu aan T&E dat ze de reële verbruikcijfers van Peugeots en Citroëns zou meten en publiceren.

Tavares zelf

De aankondiging van de samenwerking met T&E moet ernstig genomen worden, want ze werd gedaan door niemand minder dan Carlos Tavares zelf, de baas van PSA. Hij verklaarde: “In deze moeilijke tijden voor de auto-industrie moeten we het vertrouwen van de klanten absoluut behouden.” De CEO liet weten dat de reële cijfers gepubliceerd zouden worden vanaf de lente van 2016, zodat T&E de tijd zou hebben om zich te organiseren en om over te gaan tot de testen.

Rond Parijs

Carlos Tavares bevestigde ook al aan hoe de testen er zouden uitzien: “We willen overgaan tot testen op de openbare wegen in de buurt van Parijs en in reële rijomstandigheden.” De CEO van PSA verduidelijkte dat de cyclus “stukjes in de stad, buiten de stad en op de snelweg” zou omvatten. Maar weinig experts zijn echter bereid om deze “reële verbruikscijfers” te aanvaarden, want het spreekt voor zich dat er afwijkingen zullen zijn, met name omdat het verkeer en de rijomstandigheden (atmosferische druk, temperatuur, het weer in het algemeen) niet reproduceerbaar zijn van de ene tot de andere test.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten