Cardoen meldt dat het 2016 afsluit met mooie resultaten. Het bedrijf dat nieuwe auto’s verkoopt groeide met 24 procent, terwijl de Belgische markt met 7,8 procent toenam. Die cijfers zijn vooral te danken aan de resultaten in Wallonië. In het zuiden van het land versterkt Cardoen zelfs zijn aanwezigheid met renovaties en nieuwe vestigingen. Die groei hangt ook samen met een nieuwe verkoopstrategie.
Geen stockoverschotten meer
In 2016 nam Cardoen de beslissing om geen stockoverschotten meer te verkopen. Voortaan koopt het bedrijf nieuwe modellen met veelgevraagde kleuren en opties in grote hoeveelheden. Die politiek van aankoop in grote volumes maakt dat het bedrijf sterke prijzen kan aanbieden. Bovendien verenigen deze “autosupermarkten” 25 merken onder één dak.
Meer adressen in Wallonië
Cardoen opende een 13de filiaal in Bergen en renoveerde haar showroom in Namen. Voor 2018 staat een nieuw adres in de planning in Charleroi en het bedrijf zoekt een locatie van 5.000 vierkante meter in Luik. Daarmee is het aanwezig in Antwerpen, Bergen, Brugge, Dendermonde, Doornik, Gent, Halle, Hasselt, Kortrijk, Lier, Namen, Vilvoorde en Zaventem. Bovendien zijn er veranderingen geweest aan de top van het bedrijf. Na 45 jaar geeft Karel Cardoen de titel van algemeen directeur door aan Wim Vos, voormalig CEO van de VAB.
BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!