Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Facelift / Volkswagen Golf 7 facelift 2017: alle details en foto’s!

Verwachte lancering : 01-01-2017

Geschreven door David Leclercq op 10-11-2016

Volkswagen heeft de Golf 7 hertekend. Aan de buitenkant blijft het sober, want Volkswagen werkte vooral aan het interieur, de technologie en de motoren.

Volkswagen heeft eindelijk de restyling van zijn belangrijkste model onthuld: de Golf 7. Het meest verkochte model ook, want elk jaar gaan maar liefst 540.000 Golfs over de toonbank, de meeste in Europa. Toch koos Volkswagen voor het salon van Los Angeles om de hertekende Golf 7 voor te stellen, wellicht om zijn blazoen in de Verenigde Staten wat op te poetsen. De update betreft uiteraard heel wat punten, maar de esthetische aanpassingen zijn eerder beperkt. Belangrijker zijn de ingebouwde technologie, de motoren (met de komst van een nieuwe 1.5 turbobenzine) en de rijhulpsystemen met voortaan ook een halfautomatische piloot. Zo wil Volkswagen het verschil maken met de concurrentie en vooral het succes verder verzekeren, in afwachting van de Golf 8 in 2019.

Esthetisch

Zoals we eerder al zagen op uitgelekte beelden die op het internet circuleren, evolueerde het silhouet maar heel lichtjes. We zien nieuwe bumpers en lichtblokken met led-signatuur. Het radiatorrooster werd aangepast, net als de voorvleugels. Andere aanpassingen zijn de kleuren, de velgen en de bekledingen.

Vooral vanbinnen

De belangrijkste veranderingen aan de Golf 7 zitten vanbinnen. Zo is er de nieuwe bekleding van de deuren, terwijl de boordplank en centrale console lichtjes hertekend werden. De moeite waard om even bij stil te staan, is de optionele virtuele cockpit voor de bestuurder met een scherm van 12,3 duim en vijf verschillenden lay-outs. Personaliseren is mogelijk, maar alleen de GTI heeft rode achtergrondverlichting terwijl de herlaadbare hybride blauw kleurt. Ook van essentieel belang is de update van de connectiviteit. Volkswagen biedt maar liefst vijf verschillende systemen met aanraakscherm in het gamma. Ze verschillen niet alleen door een groter scherm, maar ook door meer functies. De oude Composition met scherm van 5 duim heeft nu een diameter van 6,5 duim, de Discover is nu 9,2 duim groot (tegenover 8 duim vroeger) en integreert stembediening en … bediening met handgebaren.

De nieuwe infotainmentsystemen worden aangevuld met de nieuwste generatie onlinediensten van Volkswagen, met inbegrip van App Connect waarmee je de laatste versies van Apple CarPlay, Android Auto en MirrorLink kunt gebruiken om je smartphone te bedienen.

Veiliger

De meest verkochte Volkswagen heeft ook nieuwe rijhulpsystemen. De Traffic Jam Assist vergemakkelijkt rijden in files en remt vanzelf bij snelheden tot 60 km/u, terwijl de Emergency Assist een noodstop kan uitvoeren wanneer het systeem merkt dat de bestuurder daar niet toe in staat is. Dan is er nog de verbeterde Lane Assist en de voetgangersdetectie (met remfunctie) die voortaan samenwerkt met het automatische parkeersysteem.

Nieuwe 1.5 turbobenzine

Op motorenvlak introduceert Volkswagen een nieuwe 1.5 turbobenzine, al zijn nog niet alle details bekend. We weten wel dat deze viercilinder een evolutie is van de EA211-familie die bestaat uit de 1.2, 1.4 en 2.0 TSI. De nieuwe motor beschikt over heel wat nieuwe technologie, zoals een verbrandingsproces volgens de Miller-cyclus, een turbolader met variabele geometrie en automatische cilinderuitschakeling (de twee middelste) bij lage belasting.    

In zijn sterkste configuratie ontwikkelt deze motor 150 pk en 250 Nm vanaf 1.500 o/m, wat een goede soepelheid en reactietijd belooft. Volkswagen vertelt nog niet veel over de prestaties, maar spreekt over een verbruikswinst van 1 l/100 km (9 g CO2/km minder of nu 110 g/km) tegenover de vorige 1.4 TSI, die verdwijnt. Daarnaast is er een zuinigere variant van deze 1.5-motor voor de Golf BlueMotion. Die levert 130 pk en 200 Nm. Hij beschikt over een nieuwe coastingfunctie die de motor helemaal uitschakelt als hij niet gebruikt wordt. Volkswagen meldt ook dat een deeltjesfilter voor benzinemotoren ontwikkeld werd om de schadelijke uitstoot van deze krachtbronnen te verminderen.

En de GTI?

Ook de Golf GTI evolueert en levert voortaan 230 pk in zijn basisversie en 245 pk in de Performance-variant, die ook uitgerust is met zelfblokkerend differentieel. Volkswagen blijft voorlopig de 1.6 en 2.0 TDI’s commercialiseren, ook al werkt de constructeur aan een nieuwe 1.5 TDI die op termijn de 1.6 TDI vervangt. Nog een evolutie is dat de gerobotiseerde zesversnellingsbak (DSG) vervangen wordt door een nieuwe zevenbak (met natte koppeling) die de CO2-uitstoot vermindert.

De prijzen van de vernieuwde Golf 7 zijn nog niet bekend. De commercialisatie is gepland in 2017.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten