Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Interview - François Goupil de Bouillé, vicepresident Infiniti

Geschreven door Olivier Duquesne op 02-10-2015

“Onze auto’s zijn gericht op 35- tot 40-jarigen die al weten wat ze willen van het leven, maar nog niet op automobiel vlak. Wij hopen dat ze hun gading kunnen vinden bij Infiniti.”

Autogids – U hebt zopas de Q30 voorgesteld, een berline met 5 deuren (gebaseerd op een Mercedes A-klasse) die gelanceerd wordt in het segment van de compacte premium berlines. Wanneer komt hij naar België?

François Goupil de Bouillé – “Na de showcase wordt de Q30 in januari officieel gelanceerd op het salon van Brussel.”

AG – Binnen het segment van de Q30 is heel wat concurrentie in Europa. Hoe wilt u rivaliseren met de Duitse modellen die deze markt domineren?

FGB – “De Q30 is ontworpen en wordt gebouwd voor de Europese markt. Hij is bedoeld om Infiniti echt te lanceren in Europa. Ons merk wil wereldwijd gaan en dus moesten we beginnen bij het hart van de doelgroep. Onze auto’s zijn gericht op 35- tot 40-jarigen die al weten wat ze willen van het leven, maar nog niet op automobiel vlak. Wij hopen dat ze hun gading kunnen vinden bij Infiniti. Tegelijk willen we 55-plussers een dynamisch imago bieden. Binnen onze filosofie moeten onze modellen steeds performant zijn en moeten de rijhulpsystemen altijd kunnen worden uitgeschakeld.”

MA – Het wordt echter niet gemakkelijk, vooral omdat uw dealernetwerk maar weinig ontwikkeld is. In België hebt u maar twee concessies...

FGB – “We gaan onze structuur uitbouwen. Op dit moment hebben we twee concessies in België, maar binnenkort opent een derde haar deuren in Luik. Verder bestuderen we de mogelijkheid voor een vierde concessie, waarschijnlijk in de regio-Gent. En we hebben nog een concessie in Luxemburg, wat voor sommige Belgen misschien wel interessant kan zijn. Bovendien zijn we van plan om een netwerk van erkende herstellers uit te bouwen met vertegenwoordigers van de merken van de Alliantie Renault-Nissan. Ten slotte gaan we ons ook richten op de fleetmarkt, die heel belangrijk is in België.”

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten