Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Industrie en economie / Toyota voert Scion af

Geschreven door Julien Matagne op 04-02-2016

Toyota voert de grote schoonmaak in zijn portefeuille en zet een punt achter Scion, het jongerenmerk van de groep dat sinds 2002 actief was op de Amerikaanse en Canadese markten.

De Japanse reus Toyota blijft de grootste constructeur ter wereld met meer dan 10 miljoen verkochte voertuigen wereldwijd in 2015. Op bepaalde markten blijkt ‘s werelds nummer één echter kwetsbaarder en moet het rationaliseren. Daarom heeft het Japanse merk beslist zijn submerk Scion, dat sinds 2002 op de Amerikaanse en Canadese markt aanwezig was, af te voeren.

Zware terugval

Het succes van Scion is niet meer wat het geweest is. Vorig jaar verkocht het merk amper 56.000 voertuigen, tegenover 175.000 in 2006. Het merk moest een jong publiek aantrekken, maar bereikte blijkbaar zijn doel niet echt: de gemiddelde leeftijd van zijn cliënteel wordt op 49 jaar geschat.

Scion eruit, Daihatsu erin

Toyota herstelt de balans dan wel weer door de volledige controle over te nemen over Daihatsu, specialist in kleine stadswagens en meer bepaald de kei cars, kleine autootjes met een cilinderinhoud van 660 cc die in Japan een fiscaal voordeel genieten.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten