Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Alfa Romeo Giulia 2016: de technische gegevens

Geschreven door David Leclercq op 17-11-2015

De technische gegevens van de nieuwe Alfa Romeo Giulia zijn eindelijk bekend. Een eerste vaststelling is dat een betaalbare basisdiesel ontbreekt, wat in onze contreien nochtans essentieel is.

Tot hiertoe had Alfa Romeo ons enkel de technische gegevens bezorgd van de krachtigste versie van het gamma, de 510 pk sterke Quadrifoglio Verde. We zijn nu meer te weten gekomen dankzij een catalogus die gelekt is op het internet en waarin de kenmerken van de rationelere versies beschreven worden.

Diesel

Alfa Romeo gaat blijkbaar voor één enkele dieselmotor, namelijk de 2.2 MJET in verschillende vermogensvarianten. Deze zelfontbrander zal immers beschikbaar zijn met 150, 180 of 210 pk. De eerste twee versies zullen tweewielaandrijving hebben en naar keuze kunnen worden gecombineerd met een manuele versnellingsbak of een automaat. De MJET met 210 pk zal enkel aangeboden worden met vierwielaandrijving en een automaat. In de catalogus wordt op dit moment dus geen melding gemaakt van een toegankelijkere of in ieder geval minder krachtige dieselversie die beter zou kunnen aansluiten bij de vraag van leaserijders in ons land. Bovendien is er, anders dan verwacht, in de catalogus geen sprake van een V6-diesel. Dat betekent echter niet dat die later niet alsnog geïntroduceerd zou kunnen worden.

Benzine

Voor de benzineversies zal Alfa Romeo gebruik maken van twee motorblokken met een verschillende cilinderinhoud. Enerzijds gaat het om een drukgevoede tweeliter-viercilinder en anderzijds om de 2.9-V6 die ook gebruikt zal worden voor de Quadrifoglio Verde. Ook hier lijken de vermogens hoog, want ze gaan van 200 tot 280 pk voor de 2.0-biturbo en van 490 tot 500 pk voor de Quadrofoglio Verde. Alle benzinemotoren worden gecombineerd met een automatische versnellingsbak, met uitzondering van de 2.9 met 500 pk waarbij gekozen kan worden uit een manuele of een gerobotiseerde versnellingsbak. Tot zover het belangrijkste. U hoeft zich echter nog niet naar uw concessiehouder te haasten, want we weten dat het Italiaanse merk om diverse redenen van plan is om de introductie van al zijn nieuwe (en toekomstige) modellen uit te stellen.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten