Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Citroën Grand C4 Picasso

Geschreven door Olivier Duquesne op 27-06-2013

Na de nog maar pas gelanceerde C4 Picasso onthult Citroën nu de zevenzitsversie Grand C4 Picasso. Ondanks dezelfde opvallende neus verschillen de twee aanzienlijk.

De nieuwe Grand C4 Picasso - die zeven zitplaatsen aanbiedt - neemt wel de neus over van de pas gelanceerde C4 Picasso (al is de voorbumper een klein beetje anders), maar heeft een duidelijk verschillend profiel. Ook de achterpartij ziet er anders uit, al was het maar door de achterlichten, die er met hun 3D-effect gesofistikeerder uitzien. Deze zevenzitter doet een beroep op het nieuwe EMP2-platform van de groep en rust op een 11 centimeter langere wielbasis (2,84 meter) dan zijn voorganger, terwijl zijn totale lengte onveranderd bleef (4,59 meter). De koffer werd 69 liter groter: met de tweede stoelenrij maximaal naar voren geschoven komt een volume van 700 liter vrij.

Het interieur baadt in het licht dankzij een totale glasoppervlakte van meer dan 5,70 vierkante meter. Die komt ook het zicht rondom ten goede, al biedt Citroën optioneel nog een camerasysteem aan dat een beeld van 360 graden rond de auto kan geven. De instrumenten en gegevens van de boordcomputer worden getoond op een HD-scherm met een diagonaal van 12 duim en personaliseerbare achtergrond dat zich centraal op de middenconsole bevindt. Eronder vind je een 7 duim groot aanraakscherm waarmee je alle comfort- en multimediafuncties bedient. Daarbij ook verschillende apps, waaronder die van Michelin en de radarverklikker Coyote.

In het vooronder ligt de jongste generatie diesels, met de 2.0 BlueHDi, die al aan de Euro 6-normen voldoet. Deze 150 pk sterke viercilinder stoot in combinatie met de manuele zesbak 110 g CO2/km uit; met de nieuwe zestrapsautomaat is dat 117 g/km. Verder is ook nog de 1.6 e-HDi verkrijgbaar, in twee vermogensniveaus: 90 en 115 pk. De eerste verbruikt officieel gemiddeld slechts 3,8 l/100 km (98 g/km). Met dank aan de gewichtsbesparing van 100 kilogram ten opzichte van de huidige generatie... Tegen meerprijs kunnen beide 1.6 e-HDi's gekoppeld worden aan de gerobotiseerde zesbak ETG6. De nieuwe Grand C4 Picasso wordt tegen de herfst bij de dealers verwacht.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten