Onze site gebruikt cookies voor een betere klantenervaring en een gemakkelijker gebruik van deze site

Door verder te surfen op onze website aanvaardt u het gebruik van cookies. Via deze link ontdekt u meer over onze privacyvoorwaarden.

×

Zich aanmelden

Zich met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.

U hebt nog geen account?
Schrijf u gratis in.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Ik zoek :

En/Of

En/Of

Nieuwe modellen

Nieuwe modellen / Ferrari 458 Speciale

Ferrari komt naar Frankfurt met de 458 Speciale. Zijn atmosferische V8 levert 605 pk en pakt uit met spitstechnologie, zoals een doorgedreven actieve stroomlijn.

Met 135 pk per liter cilinderinhoud mag de Ferrari 458 Speciale pochen dat hij de atmosferische motor met het hoogste specifieke vermogen ter wereld heeft. Uit zijn 4.495 cc haalt hij namelijk 605 pk. Het koppel topt af op 540 Nm. Verder heeft het ingenieursteam in Maranello aan de gerobotiseerde zevenversnellingsbak met dubbele koppeling gewerkt om hem (nog) sneller te laten schakelen. In combinatie met het lage gewicht van 1.290 kilo (90 kilo minder dan de 458) maakt dat van de Speciale een erg snelle auto: de spurt van 0 naar 100 km/h neemt slechts 3,0 seconden in beslag, 200 km/h staat na 9,1 seconden op de teller. Een rondje over Ferrari's eigen referentiecircuit Fiorano duurt 23,5 seconden, wat 0,5 tel sneller is dan de 740 pk sterke F12 Berlinetta.

De 458 Speciale is ook een waar uitstalraam van technologie. Zo pakt hij uit met een 'actieve stroomlijn met variabele geometrie', die later in alle toekomstige Ferrari-modellen te vinden zal zijn. Samen met Pininfarina zijn de lijnen van de 458 verfijnd om hem efficiënter te maken. Beweeglijke vleugeltjes voor- en achteraan op het koetswerk verhogen de neerwaartse druk bij hoge snelheden zonder de luchtweerstand te vergroten. Een andere opvallende nieuwigheid is het SSC. Dit Side Slip Angle Control System wordt aangestuurd door een programma dat het rijden op en over de grens moet vergemakkelijken. Het systeem grijpt in op de werking van het actieve achterdifferentieel en op het motorkoppel om zijstappen van de achteras perfect te kunnen beheersen. De ultrasportieve coupé, die standaard wordt geleverd op Michelins Pilot Sport Cup2, wordt in september onthuld op het salon van Frankfurt.

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken