Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Kia Optima PHEV: de cijfers

Geschreven door Olivier Duquesne op 25-08-2016

De plug-inhybride versie van de Kia Optima vangt zijn carrière aan in het Verenigd Koninkrijk. De gelegenheid dus voor de Koreaanse constructeur om alle technische specificaties te geven van de berline.

De Kia Optima PHEV zet voet aan wal op het Europese continent, startende in Groot-Brittannië. De plug-inhybride versie van de Koreaanse berline onderscheidt zich een beetje van de rest van het gamma met een herwerkte stijl ten gunste van zijn stroomlijn. Zo beschikt hij meer bepaald over een geoptimaliseerde bumper en luchtinlaten. Daarmee bedraagt zijn Cx 0,25. De 2.0 GDi benzinemotor met 156 pk en de elektromotor met 68 pk (50 kW) zijn goed voor een gecombineerd vermogen van 205 pk en een koppel van 375 Nm. Daarmee kunnen ze de auto van 1,7 ton tot een topsnelheid van 191 km/h drijven.

Verbruik

Het elektrische blok wordt gevoed door een lithium-polymeerbatterij van 9,8 kWh, die achter de achterbank geplaatst werd. Die slokt een deel van de brandstoftank op, die daardoor 15 liter kleiner is dan zijn evenknie met verbrandingsmotor. De koffer behoudt wel een laadvolume van 307 liter. De batterij heeft een laadtijd van drie uur nodig om een rijbereik van 54 kilometer aan te bieden. Het normverbruik bedraagt 1,7 liter op 100 kilometer (37 g CO2/km). Wetende dat de cijfers bekomen zijn bij een optimaal gebruik van de elektrische aandrijving, die tot 120 km/h autonoom kan werken.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten