Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / McLaren MSO HS, nu ook officieel bevestigd

Geschreven door David Leclercq op 18-08-2016

Je voelde het aan je kleine teen dat hij er zat aan te komen, en nu heeft McLaren hem ook officieel bevestigd: de MSO HS komt en moet alleen onderdoen voor de P1.

De voorbije dagen wezen meer en meer documenten in de richting van een belangrijke nieuwe McLaren. Je zou bijna denken dat al deze lekken McLaren hebben aangespoord om vroegtijdig zijn plannen te officialiseren. Hier is dus echt de MSO HS, een supercar die is afgeleid van de zelf al met lof overladen 675 LT met 675 pk. De MSO HS maakt op verschillende vlakken het verschil. Zo is er om te beginnen zijn V8 biturbo, die hier nog wat extra vermogen wist te vinden: 688 pk en 700 Nm.

Meer carbon

Om het onderscheid te maken, mag de MSO HS pronken met een motordek dat uit carbonvezels is opgetrokken. De uitlaten zijn met de hand gepolierd en de uitlaatlijn beschikt over een nieuwe demper die de tegendruk beter neutraliseert. Dat levert bijkomend vermogen op. Uiterlijk wint de MSO HS nog enkele aerodynamische hulpstukken, waarbij een grote achterspoiler die bij 240 km/u 220 kilogram neerwaartse druk genereert. De andere aanpassingen vinden plaats aan de bumpers en aan de vleugeltjes die de luchtstroom regelen. Hij beschikt nog over nieuwe zijschorten en zijdelingse luchthappers die gebaseerd zijn op die van de P1. De hoek van de achterspoiler kan overigens worden ingesteld afhankelijk van de rijomstandigheden.

Minder gewicht

De MSO HS heeft nog wat overtollig gewicht overboord gegooid. Zo gebruikt hij een Alcantara bekleding in plaats van leder (-3,5 kilogram), of de carbon kuipstoelen (-15 kg) uit de P1. De MSO laat ook de verwarmingselementen op de deur voor wat ze zijn. Het telemetriesysteem dat alle data van een circuituitstap kan bundelen, zit geïntegreerd in het infotainment. De MSO HS krijgt ook nog eens drie camera’s die de exploten van de bestuurder kunnen filmen. Daarmee is een nog fijnere analyse van de data mogelijk.

25 exemplaren

McLaren zal slechts 25 exemplaren van deze MSO HS produceren, ze worden allen geassembleerd bij de divisie ‘Bijzondere Operaties’: MSO. Ze zijn intussen ook al allemaal verkocht. De prijs is niet eens gecommuniceerd.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten