Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden & premières / Techrules: eerste beelden en informatie over de turbinesupercar

Geschreven door David Leclercq op 26-02-2017

De supersportwagen Techrules die in Genève wordt voorgesteld, is een van de eerste met turbines. Dit is hoe hij eruit gaat zien.

Één jaar na de onthulling van de conceptcar debuteert de definitieve versie van de supersportwagen Techrules op het salon van Genève. De eerste beelden tonen ons een gecamoufleerde auto tijdens testwerk op het circuit van Monza, maar ze geven ons al een goed idee hoe hij eruit zal gaan zien. Voor het design is naar verluidt veel inspiratie gevonden in de luchtvaart.

Turbines

De Chinese auto gebruikt een technologie met de naam Turbine-Recharging Electric Vehicle (TREV), wat staat voor een systeem met micro-turbines als rijbereikuitbreiders, die stroom opwekken om de batterij te laden. Die laatste voedt dan de elektromotoren, die op hun beurt de wielen aandrijven. De auto is getekend door Fabrizio en Giorgietto Giugiaro en zou verschillende configuraties bieden voor het interieur rond de bestuurder, die centraal zit. Het chassis is ontwikkeld door een specialist uit de internationale autosport, M. Gianetti.

Koolstofvezel?

Als het model de specificaties overneemt van de conceptcar, is hij opgebouwd rond een koolstofvezel monocoque en wordt hij aangedreven door zes elektromotoren die elk 13 kilo wegen. De voorwielen hebben elk één individuele motor, terwijl elk achterwiel er twee krijgt. Het gecombineerde piekvermogen van het prototype was 1.030 pk, waarmee hij van 0 naar 100 km/h kon sprinten in 2,5 seconden en een topsnelheid haalde van 350 km/h. Een rijbereik van 1.900 kilometer is mogelijk als de 80-litertank gevuld is met… kerosine, of een brandstof met een vergelijkbare calorische dichtheid. Het TREV-systeem werkt als een soort rijbereikuitbreider. Er wordt gezegd dat de batterij, waarvan het vermogen voorlopig nog niet wordt vrijgegeven, kan worden volgeladen in 40 minuten. Techrules wil tot 25 exemplaren per jaar gaan bouwen in een Italiaanse fabriek in Turijn. Als alles goed gaat, wil de constructeur nog andere modellen gaan aanbieden in andere segmenten. We vermoeden dat daar wel een SUV bij zou kunnen zitten.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten