Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Renault Initiale Paris

Geschreven door Olivier Duquesne op 10-09-2013

Met de conceptcar Initiale Paris die Renault heeft onthuld in Frankfurt, slaan de Fransen twee vliegen in één klap: enerzijds kondigen ze een nieuwe Espace aan, anderzijds melden ze zo ook dat ze een apart premiumgamma lanceren.

De conceptcar Renault Initiale Paris staat ergens halverwege tussen een SUV en een eenvolumer en toont aan in welke richting de designteams van de constructeur aan het nadenken zijn voor de opvolger van de Espace. Hij pakt bovendien uit met de stijltaal van een nieuwe identiteit binnen het merk. De Initiale Paris wil namelijk expliciet de kaart van de premiumauto spelen. Daarom heeft hij onder meer een gemotoriseerde treeplank. Hij kondigt dus niet alleen een nieuwe grote eenvolumer aan, maar ook een premium-productlijn. Die zal aparte producten aanbieden en specifieke klantendiensten.

De 4,85 meter lange crossover heeft een dak dat naar Parijs verwijst. De hemel in plexiglas en aluminium neemt namelijk een ruw plan over van de Lichtstad. Er is ook veel aandacht besteed aan de akoestiek in samenwerking met Bose en Andrea Cera, een 'geluidscomponist en -designer'. De muziekinstallatie is perfect in de auto geïntegreerd ondanks 32 luidsprekers waaronder twee subwoofers en een digitale versterker met 12 kanalen. Die moet de komst aankondigen van een nieuw Surround Sound-audiosysteem in het gamma.

Onder de motorkap van de Initiale Paris ligt een dCi-diesel met twee turbo's. het vermogen wordt niet gecommuniceerd, maar we weten wel dat er 400 Nm aan koppel ter beschikking staat. Dat wordt doorgegeven aan de voorwielen via een gerobotiseerde EDC-versnellingsbak met dubbele koppeling en zes versnellingen. De technici hebben de motor stevig onder handen genomen om de wrijvingsverliezen te beperken en het verbruik terug te dringen. Zo zijn de stalen zuigers hol, een idee dat rechtstreeks uit de Formule 1 is overgenomen.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten