Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Salon van Tokio 2015 / Subaru Viziv Future Concept

Geschreven door Olivier Duquesne op 07-10-2015

Op het salon van Tokio stelt Subaru de conceptcar Viziv Future voor. Deze hybride SUV is een voorbode van de evoluties van de modellen van het merk. Hij beschikt over een nieuw geautomatiseerd systeem met radars en camera's.

De hybride SUV Subaru Viziv Future Concept combineert de EyeSight-technologie, die gebruikmaakt van een stereocamera, met radars voor geautomatiseerd rijden. Dankzij deze combinatie kan de auto wegmarkeringen en andere, al dan niet gemotoriseerde weggebruikers, overal rond de SUV detecteren. Bij manueel rijden zal deze technologie dienen om aanrijdingen te voorkomen. Tegelijk stelt ze de Viziv Future Concept in staat om alleen te rijden op een grote wegen en om te parkeren zonder iemand in de auto. Het prototype toont in ieder geval aan dat ook Subaru actief bezig is met autonoom rijden.

Camera aan boord

Er is ook een interieurcamera om de bestuurder te ‘monitoren’. Op die manier kan bijvoorbeeld geanticipeerd worden op een indommelende bestuurder. De ingebouwde technologie omvat real time verkeersdiensten en weerberichten. De auto kan ook informatie doorgeven over onderwerpen die de bestuurder kan kiezen afhankelijk van zijn hobby's en voorkeuren. En voor wie graag fietst, heeft Subaru alles voorzien om fietsen te vervoeren, vooral die van de Subaru Design Studio van Tokio.

Hybride

Onder de motorkap van de conceptcar, die voorzien is voor het salon van Tokio eind oktober, hebben de ingenieurs van Fuji Heavy Industries een hybride oplossing geïnstalleerd. Deze combineert een 'gedownsizede” turbomotor met directe injectie met een elektromotor. Dankzij het compacte karakter van het geheel kan de conceptcar zijn symmetrische architectuur behouden en dus ook zijn vierwielaandrijving.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten