Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Skoda Superb 1.8 TSI, 1.9 TDI, 2.0 TDI 140 & 170

De nieuwe Skoda Superb wil met zijn originele koffersysteem zowel liefhebbers van het klassieke vierdeurskoetswerk als voorstanders van de achterklep aanspreken.

Het platform van de Superb is nog altijd gebaseerd op dat van de Passat, met dat belangrijke verschil dat de Volkswagen ondertussen is overgestapt op een dwarse motoropstelling. De wielbasis werd echter 4 centimeter korter dan die van de vorige generatie. De lengte en breedte zijn echter met respectievelijk 3 en 5 centimeter toegenomen. Het koffervolume steeg met 100 liter en bovendien kunnen de rugleuningen van de achterbank worden neergeklapt. Om het luxe-imago dat vierdeursberlines in Oost-Europa genieten, te combineren met de praktische aspecten van de achterklep, die dan weer in het Westen populair is, heeft Skoda beslist te innoveren. Eerder dan twee koetswerkversies te bouwen zoals de concurrentie (Ford Mondeo, Mazda 6, enzovoort) dat vaak doet, hebben de ingenieurs een vernuftig dubbel scharniersysteem uitgedokterd dat TwinDoor werd gedoopt en geacht wordt de voordelen van het kofferdeksel met die van de achterklep te combineren. Ten slotte voorziet Skoda vanaf de herfst ook een GreenLine-versie met 1.9 TDI-motor om de verbruiks- en CO2- waarden te drukken (door optimalisering van luchtweerstand, gewicht, transmissieverhoudingen).

In dit artikel : Skoda, Skoda Superb

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars