Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 6.000 nieuwe wagens en 120.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Vergelijkende tests

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Citroën C4 Picasso 1.6 e-HDi 115, Ford C-Max 1.6 TDCi 115, Renault Scénic 1.5 dCi 110 en Volkswagen Golf Sportsvan 1.6 TDI 110 : Zand in de ogen

Geschreven door op

Overzicht :

Ondanks zijn naam zet de VW Golf Sportsvan toch in op de functionaliteit van een compacte eenvolumer. Daarmee komt hij in het vaarwater van de Citroën C4 Picasso, Ford C-Max en Renault Scénic.

De nieuwe Golf Sportsvan zaait verwarring met zijn naam. ‘Sportsvan’ klinkt sexy, maar eigenlijk gaat het om niet meer of niet minder dan de opvolger de Golf Plus, die dankzij een grotere koff er en meer praktische snufjes duidelijk zijn gezinskwaliteiten wil onderstrepen. De nieuwe benaming is met andere woorden louter een kwestie van marketing. Volkswagen wil zijn compacte eenvolumer immers beter kunnen positioneren ten opzichte van de nakende BMW 2-Reeks Active Tourer, die al een knuppel in het hoenderhok gegooid lijkt te hebben nog voor hij op de markt is.

Nieuwe naam of niet, aan de basis verandert er weinig aan het concept. De Sportsvan rust wel op het modulaire MQB-platform, dat de productiekost aanzienlijk drukt in vergelijking met de oude Golf Plus. Kortom, de Sportsvan werpt zich wel degelijk op als een vijfzitseenvolumer en vormt als dusdanig geen bedreiging voor de Touran, die volgend jaar vervangen wordt en zich als een heuse zevenzitter zal profileren. Wolfsburg heeft ditmaal zwaar ingezet op de functionaliteit, zodat de Sportsvan met gelijke wapens kan strijden tegen de Citroën C4 Picasso, de Ford C-Max en de Renault Scénic. Maar goed ook, want de Golf Plus schoot op dit vlak tekort.