Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw versturen
Je nieuw paswoord werd je per email toegestuurd.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

U hebt nog geen account?
SCHRIJF U GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu
Meer dan 3.000 tests, 8.500 nieuwe wagens en 145.000 tweedehandswagens

En/Of

En/Of

Autosalon Brussel 2017 - ontdek hier het laatste nieuws ...

Vergelijkende tests

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Een voertuig toevoegen

Vergelijken

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Vergelijkende test / Suzuki Baleno: Als een vis in het water

Geschreven door op

Overzicht :

Ondanks zijn naam heeft de Suzuki Baleno meer van een woelig visje dan van een walvis. Met zijn heetgebakerde nieuwe eenliter-driecilinder doet hij er alles aan om deining te veroorzaken in het B-segment. Is dat voldoende?

Ware er niet de bekende sérieux van de Japanners, dan zouden we nog gaan denken dat het om een grap ging. Of zelfs een steek onder water aan het adres van de concurrentie. Waarom noem je een model dat, ongeacht de versie, nooit de magische grens van één ton (865 tot 980 kilo) overschrijdt, anders ‘Baleno’, een naam die doet denken aan de baleinen van een walvis, terwijl de andere modellen uit het segment in hun kaalgeplukte versies met moeite in de buurt komen van die 1.000 kilo? Laten we het echter niet zo ver zoeken. Wellicht is de terugkeer van de naam Baleno, na 15 jaar, gewoon een (onhandig?) marketingidee. Vergeet in elk geval alles wat u weet over de Baleno uit de vorige eeuw. De nieuwe neemt de vorm aan van een vijfdeurs van minder dan vier meter en pakt uit met voor Suzuki onuitgegeven techniek. Volstaat dat om de straffe concurrentie, zowel de Aziatische (vertegenwoordigd door de Hyundai i20, de Honda Jazz en de Mazda 2) als de Europese ‘referenties’ in het segment (de Skoda Fabia, de Opel Corsa en de Renault Clio), sereen tegemoet te treden?