Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Citroën C3: in C4 Cactus-stijl

Geschreven door David Leclercq op 21-04-2016

De toekomstige Citroën C3 is momenteel in ontwikkeling en zou er deze zomer komen. Hij zou qua ontwerp hetzelfde pad volgen als de C4 Cactus.

De toekomstige Citroën C3, een van de best verkochte modellen van het merk, wordt deze zomer verwacht. Het model zou zich inspireren op de C4 Cactus op het gebied van technologie en interieur, maar ook qua ontwerp.

Neus en flanken

De toekomstige C3 zal de kenmerkende neus van de C4 Cactus overnemen, net als de Airbumps op de zijkanten, de luchtkussens die (in de stad) tegen botsingen beschermen. Het model zou ook bewust eenvoudig worden gehouden, zonder echter het comfort te verwaarlozen. Linda Jackson, CEO van Citroën: "Studies tonen aan dat we de derde, vierde of vijfde plaats innemen op de shoppinglist van de kopers. We willen van nu af aan dus persoonlijker gaan bouwen. Wat bij sommigen in de smaak zal vallen en bij anderen dan weer niet".

Het succes van de Cactus

De Citroën C4 Cactus doet het vrij goed. Tot op vandaag werden er 80.000 exemplaren van verkocht, waardoor Citroën zelfs zijn productiecapaciteit heeft moeten verhogen. Bovendien hanteert het merk voor het model een andere verkoopstrategie: voor de C4 Cactus wordt niet met zware kortingen gegoocheld, maar blijkbaar schrikt het feit dat klanten de volle pot moeten betalen, hen niet af. Citroën kan bijgevolg dus grotere winsten boeken.

Anders

“Onze toekomstige producten zullen anders zijn en ervoor zorgen dat hun eigenaars zich goed voelen”, aldus Linda Jackson. "We willen dat de mensen hun C3 meteen als een Citroën identificeren, die de comfortabelste auto van zijn klasse moet zijn, van de stoelen tot de ophanging. Hij moet ook een binnenruimte aanbieden die groter is dan gemiddeld in zijn segment".

Oud platform

De toekomstige C3 zal nog steeds gebouwd worden op het PF1-platform en dus niet op de modulaire architectuur die gedeeld wordt met de meest recente modellen (EMP1). Dat komt omdat die ietwat verouderde basis volgens Citroën toch nog altijd heel wat ontwikkelingspotentieel bezit. Wat de aandrijfgehelen betreft, verwachten we de laatste generatie van driecilinders op benzine, net als de 1.6 BlueHDi. Meer info volgt in de komende weken.

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten