Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuw model / Jaguar: evoluties in bijna heel het gamma

Geschreven door Felix Bouland op 17-02-2017

De Jaguars XE, XF en F-Pace ondergaan heel wat evoluties, met vooral nieuwe benzinemotoren van 200 en 250 pk, een diesel van 240 pk en een stortvloed aan nieuwe technologieën.

Bij een nieuw jaar horen goede voornemens. Jaguar heeft niet beslist om gewicht te verliezen of minder alcohol te drinken, maar eerder om de modellen die op het iQ [Al]-platform staan (XE, XF en F-Pace) een reeks evoluties te laten ondergaan. Allereerst wordt de aluminium motorenfamilie Ingenium uitgebreid met de verschijning van 3 nieuwe viercilinders: twee benzines met 200 en 250 pk en een diesel van 240 pk. Ook een nieuwe motorversie is de F-Pace E-Performance met 163 pk die een CO2-uitstoot haalt van 126 g/km, terwijl de XE S zijn compressor-V6 40 pk extra krijgt en uitkomt op 380 pk.

Technologische vooruitgang

De XE en XF genieten voortaan de technologie Configurable Dynamics, die we al kennen van in de F-Pace en waarmee je de ijking van het stuur, de gasrespons en de versnellingsbak kan personaliseren. Ze krijgen ook allemaal een koffer die met een zwaai van je voet kan worden geopend, terwijl de XE nu ook recht heeft op het 12,3 duim grote virtuele instrumentenbord. Op de drie modellen zien we een infotainmentscherm met dubbel zicht verschijnen. Ook nieuwe veiligheidstechnologie doet zijn intrede, met een automatische noodrem en een spoorassistent. En ten slotte duikt ook de nieuwe, samen met Shell ontwikkelde app op waarmee je je brandstof kan betalen via het aanraakscherm van je auto. Al deze evoluties treden onmiddellijk in voege.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten