Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Innovatie / Lamborghini Forged Composite: licht materiaal van golfclubs

Geschreven door Olivier Duquesne op 22-02-2017

De Lamborghini’s van de toekomst zullen worden gemaakt in een nieuw materiaal dat door de constructeur op punt is gesteld. Het “Forged Composite” zal worden gebruikt in de toekomstige Huracan en is het resultaat van 30 jaar onderzoek.

30 jaar onderzoek en bijna 10 jaar ontwikkeling: Lamborghini had er duidelijk wat voor over om de techniek van het “Forged Composite” onder de knie te krijgen. Dit nieuwe materiaal op koolstofvezelbasis maakt het mogelijk om auto’s lichter te maken – voor de toekomstige Huracan wordt gesproken van een gewichtswinst van 41 kilo. Al in 2010 pakte een conceptcar – discreet – uit met Forged Composite: de opvallende Sesto Elemento. Verder vinden we dit materiaal ook in de Diablo Octane-drivers (golfclubs) van het merk Callaway. Het materiaal is dan ook samen met Callaway Golf Company ontwikkeld.

Gemakkelijk te maken

Lamborghini heeft dit Forged Composite al gebruikt als afwerking in bepaalde versies van de Aventador en de Veneno. Het extreem lichte materiaal is nu echter voldoende uitgerijpt voor algemeen gebruik. Het is stijver en even dicht als titanium en is bijzonder flexibel. Bovendien geeft Lamborghini aan dat de gietcyclus ervan slechts 3 minuten duurt.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten