Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Nissan Navara : Koning pick-up

De nieuwe Navara, die leverbaar is als King Cab en als Double Cab, heeft de ambitie om weer de koning van zijn segment te worden. Afgaande op de eerste indrukken lijkt dat een haalbare kaart.

Enkele dagen nadat wij hem aan de tand konden voelen, kreeg de Nissan Navara de International Pick-up Award 2016 toebedeeld. We kunnen niet zeggen dat dat nieuws voor ons als een complete verrassing kwam. Nissan heeft er namelijk alles aan gedaan om van deze generatie een nieuwe referentie maken. Aan de buitenkant is de stijl van deze pick-up meer dan ooit geïnspireerd op die van de cross-overs van het merk. De nieuwe Navara onderscheidt zich van zijn voorganger door zijn hertekende bumper, zijn radiatorrooster met V-motief, zijn koplampen met leddagrijlichten en zijn in de buitenspiegels geïntegreerde zijdelingse richtingaanwijzers.

  • Ruim en comfortabel interieur
  • Gezond weggedrag
  • Offroadcapaciteiten
  • Kleine opbergvakken
  • Ietwat trage automaat
  • Onhandige buitenafmetingen

In vergelijking met de vorige generatie groeide de Navara enkele centimeters in alle richtingen. Dat geldt bijvoorbeeld ook voor de afmetingen van de laadbak van de Double Cab, die 67 millimeter langer is dan voordien en nu dus in totaal 1.578 millimeter meet. Het interieur van deze NP300 Navara doet denken aan dat van een SUV. De kwaliteit van de plastics ging erop vooruit, de voorstoelen zijn goed ontworpen en de rugleuning van de achterbank staat minder verticaal dan voordien. Achterin kunnen dan ook drie passagiers comfortabel en op hun gemak zitten. Het enige dat we kunnen aanmerken, is dat de opbergvakken wat ruimer hadden mogen zijn.

Qua uitrusting mogen we echter niet klagen. Afhankelijk van het afwerkingsniveau (Visia, Acenta, N-Connecta en Tekna) heeft de Navara recht op een airco met twee temperatuurzones, ventilatie achterin, camera’s rondom, een automatische noodremfunctie en een afdaalhulp. Van deze pick-up verwachten we natuurlijk dat hij zich niet zomaar laat tegenhouden en dat hij zijn inzittenden uit delicate situaties weet te redden. Het mag dan ook niet verbazen dat hij een last van 1.047 kilogram kan dragen en tot 3,5 ton mag slepen.

In dit artikel : Nissan, Nissan Navara

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars