Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden / Porsche Mission E: eerste details

Geschreven door Laurent Norro op 14-03-2017

In een interview met het magazine Autocar onthulde Porsche-baas Oliver Blume de eerste details van de toekomstige Mission E. Dat wordt de eerste volledig elektrische auto van het merk.

Op het salon van Genève kregen onze collega’s van Autocar de mogelijkheid om samen te zitten met Oliver Blume, de baas van Porsche. Ze hadden het met hem uiteraard over de net voogestelde nieuwe modellen, maar ze hadden het ook over de eerste elektrische berline van het merk, die eind 2019 op de markt wordt verwacht. Dat is uiteraard de auto die vandaag nog algemeen “Mission E” wordt genoemd.

Volledig gamma

De vierzitsberline krijgt in het Porsche-gamma een plaats net onder de Panamera en zou net zoals alle andere huidige modellen van het merk worden aangeboden in verschillende vermogensversies. Hij krijgt ook software mee die in real-time updates kan doorvoeren. Als u bijvoorbeeld een versie met 400 pk heeft gekocht, kan u daar via de software 50 pk extra aan toevoegen. De productieversies zouden verder een rijbereik krijgen van 500 kilometer en hun batterij voor 80 procent kunnen opladen in 15 minuten.

Ontwikkeling in volle gang

Qua prestaties wil Blume nog geen cijfers loslaten. Hij wou er enkel aan herinneren dat de 590 pk sterke Mission E-conceptcar van 0 naar 100 km/h kon accelereren in minder dan 3,5 seconde. Over een paar maand komen we uiteraard meer te weten over het thema. De grote baas van Porsche verklapte in elk geval dat de eerste dynamische ontwikkelingstests deze zomer starten. Het aantal zelfstandige rijfuncties zou beperkt blijven, omdat Porsche-rijders hun auto liever zelf in de hand zouden hebben.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten