Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Nieuwigheden & premières / Porsche 911 GT3 blijft atmosferisch

Geschreven door Jean-François Christiaens op 07-03-2017

Puristen zullen in hun handjes wrijven: de nieuwe Porsche 911 GT3 kan weer met een manuele versnellingsbak worden besteld. En als kers op de taart heeft hij de krachtigste atmosferische motor die Porsche ooit heeft gemaakt.

Nadat Porsche in de meest radicale versie van zijn 911 zijn klanten eerder verplichtte tot een gerobotiseerde versnellingsbak PDK met dubbele koppeling, komt het nu met een verrassing naar Genève. De gefacelifte GT3 kan namelijk als optie weer een manuele zesversnellingsbak krijgen. Maar de puristen lagen nog meer wakker van het soort ademhaling dat voor zijn motor zou worden toegepast. Zou hij zijn atmosferische blok inruilen voor een turbo, net zoals de rest van het 911-gamma? Gelukkig niet. De GT3 houdt vast aan zijn indrukwekkende 4.0-flat-six die verzot is op erg hoge toerentallen. Beter nog: Porsche geeft hem technische oplossingen die bij de raceversie 911 GT3 Cup zijn geleend, zodat hij op 500 pk piekt.

Buitengewone prestaties

Dankzij een lichtere bouw weegt de 911 GT3 met alle vloeistoffen aan boord 1.430 kilo. Dat geeft hem een verhouding gewicht-vermogen van 2,86 kg/pk, waardoor de straatlegale achterwielaandrijver van 0 naar 100 km/h sprint in 3,4 seconden en helemaal doorgaat tot 318 km/h (320 km/h met manuele versnellingsbak). Op technisch vlak vinden we uiteraard alle attributen terug van de vorige GT3, met name de gestuurde achterwielen, de dynamische motorsteunen en, uiteraard, een mechanisch sperdifferentieel. Voor nerdy coureurs biedt Porsche de app Track Precision standaard zodat je je rondetijden in detail kan analyseren op je smartphone. Het speeltje kost in je wel 156.670,8 euro.

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten