Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

nieuw / Renault op het salon van Brussel 2017

Geschreven door David Leclercq op 23-12-2016

De jongste jaren heeft Renault een groot deel van zijn gamma vernieuwd door telkens hetzelfde principe toe te passen: een beetje functionaliteit opofferen voor het design.

KOLEOS

Renault stelt als Belgische première zijn nieuwe grote SUV Koleos voor, waarover u al kunt lezen op pagina 20. Het koetswerk neemt duidelijk de stilistische codes van het merk over die we al kennen van de Talisman en de Mégane, maar dan met een stoerder kantje. Onderhuids gaat het modulaire platform CMF-C/D schuil dat gebruikt wordt door de Talisman en de Nissan X-Trail. Van die laatste neemt hij trouwens de All Mode 4x4i-aandrijving over. Die vierwielaandrijving omvat drie modi: voorwielaandrijving, een automatische verdeling van het koppel tussen beide assen en ten slotte een permanente aandrijving op alle vier de wielen. Onder de motorkap twee zelfontbranders met 130 en 175 pk, gekoppeld aan een manuele zesbak of een de CVT-automaat van alliantiepartner Nissan. Binnenin ligt de verwantschap met de Talisman voor de hand. Het dashboard pakt uit met hetzelfde design, met in het midden het nieuwe R-Link 2.

MÉGANE GRANDTOUR

Het gaat goed met de break in West-Europa en bij Renault – deze koetswerkversie zou goed moeten zijn voor 40 procent van de Mégane-verkoop. Zich bewust van de inzet hebben de designers erover gewaakt het nieuwe, recent onthulde model een verleidelijke lijn te geven – een van de belangrijkste aankoopcriteria – ook al ging dat ten nadele van het laadvolume. In vergelijking met de vijfdeurs rust de break echter op een met 4,3 centimeter verlengde wielbasis en is hij 27 centimeter langer. Een en ander stelt hem in staat een laadruimte te bieden van 500 tot 1.504 liter, én een vlakke drempel.

SCÉNIC

De nieuwe Scénic, een van de populairste gezinswagens, krijgt zijn Belgische vuurdoop. Zowel de Scénic als de Grand Scénic hebben voortaan een SUV-achtige look, waaronder een langere wielbasis en bredere sporen rusten. Boven op de talloze technische nieuwigheden zoals zijn rijhulpsystemen en het R-Link 2 is de Scénic verkrijgbaar in tien motorversies met vermogens van 95 tot 160 pk (benzine of diesel), met een manuele of een gerobotiseerde versnellingsbak.

Ontdek ook

CLIO | De Renault Clio hoeven we niet voor te stellen, want hij is de op één na meest verkochte auto in Europa. De vierde generatie kreeg onlangs een facelift, met een nieuwe lichtsignatuur en verschillende multimediatechnologieën.

TWINGO GT | De nieuwe Twingo, die samen met Smart werd ontwikkeld, heeft met zijn voorganger alleen de naam gemeen. Een GT-versie van 110 pk, waarvan u de Eerste Test kunt lezen op pagina 34, wordt de nieuwe ‘gespierde’ versie van het gamma.

ZOÉ | Het Zoé-gamma werd uitgebreid, want naast de versie van 22 kWh, met een theoretisch rijbereik van 200 kilometer, maakt een 41 kWh-versie haar opwachting, die volgens de NEDC-cyclus een rijbereik van 400 kilometer zou moeten hebben. Reken op 300 kilometer in reële omstandigheden. Meer info op pagina 42.

TRAFIC PASSENGER | Als het origineel van de Opel Vivaro, de Nissan NV300 en de Fiat Talento is de Trafic Passenger de grootste personenwagen van Renault. Hij kan tot negen inzittenden vervoeren en wordt aangedreven door een 1.6-diesel met 90 tot 145 pk.

 

Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten