Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

prototype / Renault R.S. Vision 2027: de F1-auto van de toekomst

Geschreven door Olivier Duquesne op 19-04-2017

In Shanghai stelt Renault een concept voor van de F1-auto van de toekomst. Die brengt ons 10 jaar verder in de tijd met een eenzitter met transparante cockpit, extreem veel vermogen en nog steeds een mens aan het stuur.

Renault lijkt zijn engagement in het Formule 1 op lange termijn te bekijken. Op het salon van Shanghai (21-28 april) stelt de sportafdeling van Renault de concept R.S. Vision 2027 voor. Deze F1-auto van de toekomst toont wat Renault hoopt en verwacht voor de toekomst. Het prototype zou 1.000 kW (1.400 pk) ontwikkelen voor 600 kilo en heeft een elektrische rijmodus. Het heeft ook een actieve stroomlijn. De transparante cockpit is in onbrandbaar polycarbonaat gemaakt via 3D-printing en beschermt de coureur terwijl hij toch zichtbaar is voor het publiek. Temeer omdat ook zijn helm zijn gezicht niet verbergt.

Interactief

Het concept komt met oplossingen om het publiek de kans te geven om de race beter op schermen te kunnen volgen. De wielen hebben een actieve led-weergave waar de positie van de coureur en de energiebalans van de auto kan worden afgelezen. Internetsurfers kunnen tegen het eind van de race een boost geven via de sociale netwerken. Via het web kan de race zelfs van dichterbij worden gevolgd en kunnen surfers zich virtueel met de coureurs op het circuit meten.

Zelfstandig

Ondanks de racer aan boord heeft de F1 van 2027 volgens Renault ook zelfstandige functies. Die zouden worden geactiveerd wanneer er een incident gebeurt tijdens de race: Safety car, gele vlag, inhaalverbod enzovoort. Het doel is de veiligheid van de baancommissarissen en de coureurs te garanderen. Die laatsten kunnen gemakkelijk uit hun auto stappen. Mocht de auto over de kop gaan, dan springen twee titanium balken in milliseconden omhoog.

Web Editor - Specialist Advice

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten