Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

nieuw / Ssangyong op het salon van Brussel 2017

Geschreven door David Leclercq op 23-12-2016

SsngYong stelt op het salon een gamma tentoon dat uitgebreider is dan ooit, maar dat nog altijd een goede verhouding prijs-kwaliteit biedt.

XLV

De begin dit jaar gelanceerde SsangYong XLV heeft al heel wat klanten kunnen verleiden en werd zelfs bekroond door de jury van de verkiezing 4x4 van het Jaar. Hij onderscheidt zich met zijn verhouding prijs-kwaliteit en zijn weggedrag. Of je nu vertrouwd bent het met merk of niet, het blijft moeilijk om het verschil te zien tussen de XLV en de Tivoli. Ze zijn dan ook haast identiek. De XLV neemt niet alleen het platform, maar ook de wielbasis, de voorpartij, het interieur en de motoren over van zijn compactere broer. Slim gezien, want zo kon SsangYong goedkoop twee modellen ontwikkelen. Het grootste verschil tussen deze twee SUV’s zit hem in de achterpartij, en dan vooral achter de achtertrein. De XLV is namelijk 24 centimeter langer dan de Tivoli, maar heeft zoals gezegd dezelfde wielbasis. Dat betekent dat de extra ruimte volledig de koffer ten goede komt. Met 720 tot 1.440 liter wanneer je de achterbank neerklapt, is die dan ook indrukwekkend voor een auto van minder dan 4,5 meter.

TIVOLI

De Tivoli, de eerste compacte SUV van SsangYong, wil zich onderscheiden met zijn best geslaagde stijl, maar vooral met een competitieve verhouding prijs-uitrusting. Hij staat op een nieuw platform dat speciaal voor de gelegenheid werd ontwikkeld en is verkrijgbaar met een benzinemotor van 128 pk en een diesel van 115 pk, die allebei een cilinderinhoud van 115 pk hebben. Ee manuele versnellingsbak met zes verhoudingen en voorwielaandrijving zijn standaard, maar een automaat en/of vierwielaandrijving zijn ook mogelijk.

Ontdek ook

RODIUS | De Rodius, die op het ladderchassis van de Rexton staat, is verkrijgbaar met een inschakelbare vierwielaandrijving, een troef voor deze grote eenvolumer die tot zeven inzittenden kan vervoeren. Hij wordt tegenwoordig aangedreven door een nieuwe 2.2-dieselmotor van 178 pk.

ACTION SPORTS | Ook de pick-up Action Sports heeft voortaan recht op de 2,2 liter grote viercilinder van 178 pk. Hij wordt hier gekoppeld aan een manuele versnellingsbak met zes verhoudingen of als optie aan een zestrapsautomaat.

REXTON | Ook de Rexton kreeg het voorbije jaar recht op de nieuwe e-XDi220 van 2,2 liter. Net als in de Rodius kan hij hier als optie worden gekoppeld aan een zeventrapsautomaat van Mercedes-origine.

 

Ontdek waar dit merk zich op het salon bevindt dankzij ons interactieve plan

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten