Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Autosalon Frankfurt 2015 / Volkswagen Golf Cabrio: facelift en lager verbruik

Geschreven door Olivier Duquesne op 31-08-2015

De Volkswagen Golf Cabrio conformeert zich volledig aan de Euro 6-norm. Hij werd bovendien opgesmukt met wat uiterlijke retouches, een nieuw kleurenpalet en een hertekend stuur.

De Volkswagen Golf Cabrio is nog altijd gebaseerd op de Golf van de 6de generatie. En dat zal blijkbaar nog niet snel veranderen, want op het autosalon van Frankfurt (19 - 27 september) zal de cabrio na een lichte plastische ingreep staan pronken met vernieuwde bumpers, velgen en dorpels. Onderhuids zijn alle motoren herwerkt om de Euro 6-norm te halen.

Gedaan met de 1.6 TDI

Het nieuwe motorenpalet voldoet dus aan de jongste Europese uitstootnormen. VW schafte de 1.6 TDI van 105 pk af. Dieselrijders kunnen de Golf Cabrio dus alleen nog met een tweeliter bestellen, namelijk de 2.0 TDI, met naar keuze 110 pk of 150 pk (+ 10 pk). Die stoten respectievelijk 109 à 111 g CO2/km en 122 à 125 g CO2/km uit. Voor de benzineversies blijft de 1.2 TSI op 105 pk. Hij krijgt het gezelschap van de 1.4 TSI met 125 pk (+ 3 pk) of 150 pk (- 10 pk) en van de sportieve 2.0 TSI met 220 pk (+ 9 pk).

Zoals de VII

Om een bepaalde samenhang tussen de verschillende versies van de Golf te behouden krijgt de Cabrio als optie een geconnecteerd navigatie- en multimediasysteem, gelijkaardig aan dat van de Golf VII. De teams van Wolfsburg monteerden verder een nieuw stuur en een nieuw horloge in het interieur. Naast de gebruikelijke facelift-aanpassingen aan de afwerking van de decoratie, biedt de cabrio ook nieuwe kleuren en herwerkte stoelen.

Web Editor - Specialist Advice

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Nieuws

Aanbevolen nieuwsberichten