Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Citroën C4

Om het tweede deel van zijn carrière in te zetten krijgt de Citroën C4 een lichte facelift, met onder andere een nieuwe 1.6-benzinemotor, die tegelijk levendiger en zuiniger is.

Na een carrière van vier jaar moet de restylingoperatie een tweede adem geven aan de drie- en de vijfdeursversies. De meest zichtbare ingreep heeft betrekking op de neus.

Veel ingrijpender zijn de motorische veranderingen. De 1.6 en 2.0 op benzine worden namelijk vervangen door een 1,6-liter van de nieuwe generatie. In zijn atmosferische versie beschikt deze volledig aluminium 1.6 VTi (voor Variable valve lift and Timing Injection) over een variabele timing voor de distributie (zowel op de in- als op de uitlaat), naast een continu variabele lifthoogte voor de inlaat. Omdat negentig procent van het koppel steeds ter beschikking staat tussen 2.500 en 5.750 o/m, is ook de soepelheid verbeterd.

De opfrisbeurt van de C4 laat goedkope verleidingstrucs links liggen en bevoordeelt vooral de motorische kant. De nieuwe 1.6 met 120 pk biedt de C4 meer levenslust, terwijl hij minder verbruikt dan zijn voorganger. We durven al te dromen van een sportversie om de kwaliteiten van het platform eer aan te doen en het overwicht van de C4 in het WRCkampioenschap te verzilveren.

U kunt de Eerste Test van de Citroën C4 nalezen in AutoGids 756 van 15/10/2008.

In dit artikel : Citroën

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker

Beoordelingen

Laatste beoordelingen van eigenaars