Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Detailtests / Peugeot 308 GTi 270 : Heter dan ooit

Geschreven door Julien Matagne op

De ingenieurs van Peugeot Sport hebben zich op de 308 gestort. Ze maakten er een duivels efficiënte GTi van, vooral in de versie met 270 pk, die standaard beschikt over een Torsen-sperdiffentieel.

Prijs
NB
  • Score redactie 15.13 /20

Het GTi-label gaat al een hele poos mee bij Peugeot. Meer dan dertig jaar geleden al deed de oorspronkelijke 205 GTi de harten van autoliefhebbers sneller slaan. Sindsdien zijn maar liefst 800.000 GTi’s en soortgelijke afgeleiden van de band gerold bij de Franse constructeur. De twee recentste modellen in de rij zijn de 208 GTi en de RCZ R, die misschien een andere naam draagt, maar wel degelijk thuishoort tussen deze meute wilde leeuwen. Nu mag de 308 op zijn beurt de GTi-kleuren verdedigen.

Deze warmbloedige middenklasser heeft echter niet meer de beweeglijke achterkant van zijn glorierijke voorvaderen. Voortaan zetten de bulderende modellen van het leeuwenmerk alles in op efficiëntie en daarvoor gebruiken ze alle middelen: een zo laag mogelijk gewicht, een fijngeslepen onderstel, flink uit de kluiten gewassen remmen, een opgepepte motor, enzovoort. Het geheel wordt verpakt in een elegant en discreet kleedje... als je tenminste het opvallende tweekleurige koetswerk links laat liggen. Kortom, er is een 308 GTi naar ieders smaak, maar de sensaties zijn altijd van de partij: niets dan pure fun dus.

  • Gewillige motor bij alle toerentallen
  • Perfecte combinatie motor-versnellingsbak
  • Prestaties-verbruik, fiscaal interessant
  • Efficiëntie Torsen-differentieel, banden
  • Algemeen comfort (stoelen, geluiddemping)
  • Interessante verhouding gewicht-vermogen
  • Lange schakelwegen
  • PlayStation-achtig stuurwieltje
  • Leesbaarheid instrumenten in Sport-modus
  • Reactievermogen aanraakinterface
  • Ruimte achterin, moduleerbaarheid koffer
  • Beperkte veiligheidsuitrusting

In dit artikel : Peugeot, Peugeot 308

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker