Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

MY GREEN CAR

Alles over groene auto's op MY GREEN CAR

ONTDEKKEN

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / BMW M6 Coupé

De nieuwe BMW M6 Coupé weet sportiviteit en rijcomfort spelenderwijs met elkaar te verzoenen en verleidt dan ook probleemloos. Maar hij verrast bovendien vooral met zijn machtige remmen.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

We hadden de hoop al enigszins opgegeven, maar BMW heeft eindelijk toch beslist om een van zijn oude demonen aan te pakken. Gedaan met het slapper wordende rempedaal bij intensief gebruik, nu de constructeur voor het eerst in zijn geschiedenis koolstofceramische remschijven in de optielijst heeft opgenomen. De fabuleuze V10 van de vorige M6 is het slachtoffer geworden van de noodzaak om te downsizen. De nieuwe motor komt uit de huidige M5 en is dus een 4.4-V8 met twee turbo's. Hij ontwikkelt 560 pk tussen 6.000 en 7.000 o/m, maar levert vooral een indrukwekkend koppel van 680 Nm, dat al beschikbaar is vanaf 1.500 o/m. De sprint naar 100 km/h wordt in 4,2 seconden afgerond, terwijl de kilometerspurt maar 21,7 seconden vergt.

In de praktijk lijkt de duw in de rug onvermoeibaar en zijn inhaalmanoeuvres een lachertje. Maar hoewel de V8 woest in de toeren klimt en best prettig klinkt, kan hij toch niet op tegen het lyrische gezang van de oude V10. De M DKG-zevenversnellingsbak is daarentegen bijna perfect en beloont de bestuurder met kleine dotjes tussengas bij het terugschakelen. Met een lichte rechtervoet en de ophanging in de comfortstand heersen binnenin rust en sereniteit, zodat je ten volle kunt genieten van het grote raffinement van het interieur of van de vele gadgets van het BMW Connected Drive en de uitstekende audio-installatie van Bang & Olufsen, die als optie worden aangeboden.

Met een prijskaartje van 126.850 euro is deze Beierse coupé absoluut geen weggevertje, zeker niet als je weet dat een M5 'maar' 108.000 euro kost. Temeer omdat de optielijst vergelijkbaar duur is, zodat de factuur al snel met de 140.000 euro zal flirten. Ter vergelijking: een Maserati GranTurismo S, die misschien minder efficiënt is maar wel veel exclusiever, kost 130.680 euro. De nieuwe M6 is echter een echte M-BMW, met een sportief karakter dat perfect bruikbaar is dankzij de koolstofceramische remmen. Beter nog: hij kan ook comfortabel en volgzaam zijn bij dagelijks gebruik. Kortom, de M6 Coupé is een GT zoals we ze graag hebben.

U kunt de Eerste Test van de BMW M6 nalezen in AutoGids 853 van 11/7/2012.

In dit artikel : BMW, BMW 6 Reeks

Geschreven door op

De concurrenten