Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

SUV DAYS op 11 & 12 mei 2019 - de inschrijvingen zijn open!

schrijf u nu in >>

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Citroën DS3 Cabrio

Citroën opteerde met de DS3 Cabrio voor een 'semicabrioconcept', omdat een klassieke kap te veel compromissen zou vergen voor de kernwaarden van het model, met name design en rijplezier.

Prijs
NB
  • Score redactie NC

Overzicht :

Toen we in de zomer van vorig jaar in avant-première de eerste preproductieversies van de Citroën DS3 Cabrio mochten aanschouwen in de fabriek van Poissy (vlak bij Parijs), waren we zeer gecharmeerd door de manier waarop de designers erin geslaagd waren om de originele koetswerklijn en stijl van het model te respecteren. Op stijlvlak was de keuze voor een semicabrioconcept voor de DS3 dus zeker verdedigbaar... Op die manier wordt niet alleen de ruimte (met name achterin en in de koffer) maar ook de veelgeprezen rijdynamiek van de DS3 berline gevrijwaard.

We keken uit naar de eerste tests om na te gaan of de DS3 Cabrio inderdaad even dynamisch zou rijden als zijn gesloten evenknie. En dat draaide uit op een lichte ontgoocheling, want van bij de eerste meters voelden we dat de koets toch een stuk van zijn stijfheid was kwijtgeraakt. Natuurlijk niet zo erg als in een klassieke cabrio, maar toch... Voor het overige is het typische rijplezier van de DS3 echter prima gevrijwaard gebleven. De voortrein heeft niets aan snedigheid ingeboet en kon heel goed overweg met de 156 paardjes van onze handgeschakelde 1.6 THP-testversie.

Ondanks zijn voelbaar minder stijve koetswerkstructuur biedt de DS3 Cabrio (nagenoeg) evenveel rijplezier als zijn klassieke berlinebroer, die hij bovendien ook qua stijl niets te benijden heeft. Maar op andere vlakken moest deze 'semicabrio' toch flink wat compromissen sluiten: zo is niet alleen de toegang tot de koffer belachelijk krap, maar wordt ook het zicht recht naar achteren met de kap helemaal open volledig belemmerd.

U kunt de Eerste Test van de Citroën DS3 Cabrio nalezen in AutoGids 869 van 20/2/2013.

In dit artikel : Citroën, Citroën DS 3 , DS, DS DS 3

Geschreven door op

De concurrenten