Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Private Lease: exclusieve AutoGids-aanbieding. Krijg tot 6 maanden gratis brandstof*

Bekijk

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Ferrari SF90 Stradale : De paardenfluisteraar

Duw op de startknop en je hoort helemaal niets: de SF90 Stradale is een elektrische en voorwielaangedreven Ferrari... tot je het gaspedaal tegen de vloer trapt en de biturbo-V8 wakker schiet.

424.913 €
  • Score redactie NC

Overzicht :

Ferrari omschrijft de SF90 Stradale als de volgende supercar, maar in tegenstelling tot de LaFerrari en zijn voorgangers gaat het niet om een speciale reeks met een gelimiteerde productie en een torenhoog prijskaartje. Akkoord, 430.000 euro is geen soldenprijsje. Voeg enkele opties toe en je bent gauw een half miljoen euro kwijt.

Toch kost de SF90 Stradale nauwelijks een derde van wat Maranello destijds voor de LaFerrari vroeg. Ferrari heeft ditmaal dan ook een ander publiek voor ogen. De SF90 Stradale is een supercar voor de trouwe ferraristi die niet tot de inner circle behoren en dus naast een uitnodiging grijpen om de exclusieve reeksen te bestellen, maar die wel een stapje verder willen gaan dan de 488 Pista of de F12 tdf die ze in hun garage hebben staan. 

Hoewel de SF90 Stradale een volledig nieuwe aandrijflijn introduceert, is de Italiaanse paardenfokker voor dit model niet van een wit blad papier vertrokken. Technisch zijn er namelijk een heleboel overeenkomsten met de F8 Tributo; zowel het onderstel als de biturbomotor heeft dezelfde basis. Al heeft Ferrari zoveel wijzigingen doorgevoerd dat je wel degelijk van een nieuw chassis en een nieuwe krachtbron mag spreken. Niet het minst omdat de SF90 een plug-inhybride is.

  • Cockpitconcept
  • Aandrijfgeheel
  • Rijplezier
  • Soundtrack
  • Moderne designrichting
  • Meergewicht EV-module

In dit artikel : Ferrari, Ferrari Sf90

Channel Manager Produpress Websites

Twitter: @janssensklaas / Instagram: @janssensklaas