Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Hyundai i40

Aangezien hij de beste spelers in het D-segment als referentie heeft genomen, bulkt de Hyundai i40 Wagon van de kwaliteiten. Bovendien voegt hij daar nog een mooie persoonlijkheid aan toe.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De i40 Wagon verleidt met zijn silhouet, dat tegelijk vloeiend is (Cx van 0,29), futuristisch en toch klassiek, en dynamisch. Hyundai meende er goed aan te doen om deze eerste test te organiseren in Noorwegen, het Europese land waar de snelheidsbeperkingen het meest strikt worden opgelegd. We konden noch qua snelheid, noch qua bochten de auto echt aan de tand voelen, en dus ook niet echt de Koreaanse Kumho-banden in de problemen brengen. Het volstond wel om te besluiten dat het onderstel van deze grote Koreaanse break de goede leerlingen uit het segment niets te benijden heeft. De zeldzame vervormingen in het wegdek lieten ons ontdekken dat de i40 veel trekkracht heeft. Hij is correct opgehangen, zonder een beroep te moeten doen op gadgetachtige gestuurde schokdempers die elders zo populair lijken.

We konden enkel de twee krachtigste motoren aan de tand voelen met de twee hoogste uitrustingsniveaus, met name de 1.7 CRDi met 136 pk en de 2.0 GDi met 177 pk als Style of Executive. Het gewillige karakter van de kleine diesel wist ons te verleiden door de capaciteit om van bij lage toerentallen te hernemen. Hij heeft de dorst van een 1.6, maar de lange adem - 325 Nm - van een tweeliter. De geheel nieuwe, rechtstreeks ingespoten tweeliter-viercilinder op benzine ontgoochelde ons. Hoewel hij krachtig is (177 pk), kan hij geen vuist maken tegen recente Duitse motoren met één of zelfs twee turbo's. Bovendien laat zijn overgevoelige gaspedaal ons de automaat boven de manuele versnellingsbak verkiezen.

De Hyundai i40 Wagon groepeert de eigenschappen en de kwaliteiten van de beste breaks uit het D-segment, zonder dat dit hem ervan weerhoudt een sterke identiteit op te bouwen. Het is veel meer een kwestie van herinterpreteren dan van plagiëren of inspiratie halen. Daarenboven geeft hij nog wat meer dan de rest en heeft hij zo alle troeven in handen, zoals zijn prijs en zijn garantievoorwaarden (5 Year Triple Care - vijf jaar zonder kilometerbeperking, vijf jaar bijstand en vijf jaar gratis check-ups in het atelier). Tegenover een dergelijk goed bewapende tegenstander kunnen de gevestigde Europese en Japanse waarden in het segment niet langer overdreven hoog van de toren blazen.

In dit artikel : Hyundai, Hyundai i40

NIEUWSBRIEF

De concurrenten