Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Kia Optima GT : Een versnelling hoger

Kia wil de verkoop van de Optima in Europa aanzwengelen en laat zijn topmodel een versnelling hoger kiezen. De GT-versie moet het imago versterken, al is die wellicht veroordeeld tot een bijrol.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Kia steekt zijn ambities in Europa niet onder stoelen of banken. Het Koreaanse merk bracht in 2011 nog jaarlijks minder dan 300.000 voertuigen aan de man op het Oude Continent, maar dit jaar wil het 430.000 stuks afzetten en tegen 2018 moet de mijlpaal van een half miljoen auto’s per jaar bereikt zijn. Om het zover te schoppen wil de constructeur met een hoog tempo nieuwe modellen lanceren en bestaande modellen vervangen. Zo komt er volgend jaar een vierdeurscoupé met achterwielaandrijving. In afwachting vervult de Optima GT echter de rol van imagodrager.

  • Volledige standaarduitrusting
  • Volle of explosieve motor
  • Gevrijwaarde functionaliteit en comfort
  • Hoge CO2-normuitstoot
  • Efficiënt, maar weinig bruisend weggedrag
  • Sturing automaat bij sportieve rijstijl

Onder de motorkap vinden we de nieuwe, drukgevoede en rechtstreeks ingespoten 2.0 T-GDi van Hyundai-Kia. Deze moderne, volledig van aluminium vervaardigde motor doet een beroep op een variabele distributie en lasergeperforeerde injectoren om 245 pk te leveren bij 6.000 o/m. Het maximumkoppel van 353 Nm tekent al present vanaf 1.350 o/m en verzwakt pas bij 4.000 o/m. Van 0 tot 100 km/h sprint de Optima GT in 7,4 seconden, waarna hij verder kan versnellen tot 240 km/h. Ook bij dit Autobahn-tempo spreidt de Optima GT een geruststellende stabiliteit tentoon.

In dit artikel : KIA, KIA Optima

NIEUWSBRIEF