Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Maserati Levante S : Diva van de woestijn

Geschreven door Jalil Chaouite op

Met de Levante kon Maserati toetreden tot het segment van de prestige-SUV’s. Voor modeljaar 2018 evolueert hij lichtjes om zijn plaats tussen de tenoren van de categorie veilig te stellen.

Prijs
NB

Zeggen dat de Levante Maserati nieuw leven heeft ingeblazen, is een understatement. In 2016 vertegenwoordigde deze SUV al 35 procent van de wereldwijde verkoop van het merk en volgens de voorspellingen zou dat dit jaar 55 procent zijn, waarmee hij zijn klassieke berlinebroer, de Ghibli, zou inhalen. Een geslaagde zet dus, temeer omdat Maserati nog geen ervaring had in het segment en de Levante op een nieuw platform rust dat speciaal voor hem werd ontwikkeld. Voor modeljaar 2018 krijgt het model nu een facelift, al is die term misschien wat overdreven, want
het design evolueerde maar weinig. Maserati sleutelde vooral aan de afwerkingsniveaus. Zo worden de packs Luxe en Sport omgedoopt tot twee nieuwe uitvoeringen, GranLusso en GranSport. Ze kosten allebei evenveel, namelijk 9.196 euro boven op de basisprijs van 90.826 euro voor de Levante S.

De GranLusso-uitvoering beschikt over inzetstukken van edelhout, een hifisysteem van Harman Kardon en een soft close-functie voor de deuren. De in twaalf richtingen verstelbare stoelen zijn bekleed met leder en zijde, een vrucht van de samenwerking tussen Maserati en het Italiaanse luxemerk Ermenegildo Zegna. In de GranSport maakt het hout plaats voor carbon, verschijnen er achter het stuur schakelspatels (die zijn een optie op de GranLusso) en zijn de stoelen omhullender. 

Over het algemeen is de afwerkingskwaliteit goed, maar ze kan toch nog niet tippen aan de Duitse normen. Sommige aansluitnaden van de middenconsole bijvoorbeeld zijn niet heel nauwkeurig en de ergonomie is nog altijd niet onberispelijk. Zo zit de enkele bedieningshendel aan het stuur verscholen achter de immense vaste spatel waarmee je terugschakelt, waardoor hij moeilijk te bereiken is. En het opgefriste infotainmentsysteem reageert wel goed, maar biedt zoveel informatie dat het flink wat gewenningstijd vergt om jezelf wegwijs te maken in de menu’s.

  • Krachtige en muzikale V6-benzine
  • Prestaties naast het asfalt
  • Geslaagde lijn
  • Ergonomie kan beter
  • Afwerking kan beter gezien de prijs
  • Schuchtere evolutie

In dit artikel : Maserati, Maserati Levante

HEB JE NOG VRAGEN?
Stel ze op ons AutoForum

Naar AutoForum

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker