Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mercedes SL 400 : V6-cruising

De sl 400 levert voortaan 367 pk in plaats van 333 pk voor zijn voorganger.

Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

De weelderige Mercedes SL is sinds 2014 verkrijgbaar in de basisversie SL 400 (ter vervanging van de voormalige SL 350). De 400 vermijdt niet alleen dat SL-liefhebbers zich blauw betalen aan een V8 en/of AMG-versie, hij zal ook kopers verleiden die vanuit zuiver mechanisch oogpunt de verfijning van de nog steeds even muzikale en nog krachtigere V6 verkiezen. Hij levert voortaan 367 pk in plaats van 333 pk voor de vorige SL 400. En met een sprint van 0 tot 100 km/h in minder dan 5 seconden en een topsnelheid van 250 km/h kun je hem bezwaarlijk ondergemotoriseerd noemen in vergelijken met een 500... Bovendien wordt de SL 400 bijgestaan door de 9G-Tronic-automaat, die alerter en sportiever werkt dan de vroegere 7G-Tronic. Het extra rijcomfort van de transmissie laat zich ook voelen bij een rustige rijstijl. Die sluit trouwens perfect aan bij het comfortpeil en de sfeer in de SL, die telkens weer een verademing zijn. De modernere SL 400 breidt zijn connectiviteitsmogelijkheden uit met de integratie van Apple CarPlay-technologie. 

  • Aangename en performante V6
  • Comfort, interieursfeer
  • Dynamischere negentrapsautomaat
  • Formaat (4,60 meter)
  • Talrijke en dure opties
  • Esthetische details (motorkapstriemen)

Toegegeven, het concept basisversie is in het geval van de SL met een korreltje zout te nemen. Toch blijft de SL 400 met zijn prijs van 107.000 euro 20.000 euro minder duur dan een 500 en zelfs 50.000 euro minder duur dan een AMG 63.

NIEUWSBRIEF