Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.

Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Inschrijven nieuwsbrief
FR
Menu

En/Of

En/Of

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

>> Ontdek gratis wat de huidige waarde van uw auto is

Schatten

Onze vergelijker laat je toe om tot 3 auto's tegelijkertijd te vergelijken en 9 vergelijkingen in je mandje te bewaren.

Uw winkelmand van te vergelijken voertuigen0

Bent u zeker dat u uw selectie van voertuigen wilt verwijderen ?

Bevestigen Annuleren

Sleep en verplaats een voertuig vanuit uw winkelmand naar één van de 3 posities hierboven om de vergelijking te maken

Eerste test / Mini Clubman JCW A : Pepkuur

Qua sensaties heb je met de clubman john cooper works niet gauw te klagen.

Mini Clubman JCW A : Pepkuur #1
Prijs
NB
  • Score redactie NB

Overzicht :

Net als de andere Mini’s met de John Cooper Works-badge haalt ook de Clubman het maximum uit de drukgevoede 2.0 op benzine: 231 pk en 350 Nm (39 pk en 50 Nm meer dan de Cooper S), een vermogen en koppel dat systematisch verdeeld wordt over de vier wielen. Wat versnellingsbak betreft, is er keuze tussen een manuele zesbak of een achttrapsautomaat. Die laatste charmeert met zijn gebruiksgemak, maar verzacht ook de dynamiek van de viercilinder-turbo, die zo al (té?) lineair overkomt. Zelfs in de manuele Sport-modus probeert de bak het schakelen zo vloeiend mogelijk te houden door de koppelomvormer licht te doen slippen. Toch heb je qua sensaties niet gauw te klagen. Bij snelle acceleraties laat de tweeliter zijn rauwe stem horen en wanneer je het gaspedaal loslaat, klinkt er een opzwepend geknetter uit zijn uitlaat. De Clubman JCW geniet een natuurlijk evenwicht, dat hij te danken heeft aan zijn All4-vierwielaandrijving. Die helpt natuurlijk ook bij gladde weersomstandigheden. De Clubman is natuurlijk niet zo ‘mini’, maar zijn genereuze wielbasis schenkt hem tegelijk ook meer comfort en stabiliteit. De voortrein behoudt echter de snedigheid waaraan Mini’s hun kartachtige weggedrag danken. Het rijplezier blijft dus intact.

  • Opzwepend uitlaatgeluid
  • All4 verbetert de dynamiek
  • Snedige voortrein, natuurlijk evenwicht
  • Automaat vlakt sensaties wat uit
  • Niet meer zo mini
  • Zicht naar achteren 

In dit artikel : MINI, MINI Mini

NIEUWSBRIEF