Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Er is geen Facebook-account verbonden aan de website, schrijf u in.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Opel Insignia Country Tourer : Extra veelzijdigheid

Geschreven door Gaetan Philippe op

Zoals alle grote Duitse berlines lijkt de Opel Insignia gemaakt voor de Autobahn. Gelukkig laat zijn breakversie als Country Tourer nog altijd de mogelijkheid om de gebaande paden te verlaten.

Prijs
NB

De charme van een break – die per definitie veelzijdiger is ingesteld dan zijn berlinetegenhanger – is ook verbonden met zijn capaciteiten om al een keer het asfalt te verlaten. De bodemvrijheid en ophanging verhogen en de onderkant beter beschermen is uiteraard de makkelijkste manier om de grenzen van een break te verleggen. En die van de bestuurder, want zo kun je op plaatsen komen waar je anders niet zou komen. En neen, natuurlijk heeft zo’n hoog op zijn poten staande break nog niet de terreinkwaliteiten van een zuivere offroader, zelfs niet van een SUV, maar toch doet hij je al dromen van verre reizen.

Traditioneel is de verhoogde break een concept dat erg in zwang is bij merken met een sterk imago, die er een makkelijke manier in zien om hun zo al dure basismodellen nog wat op te waarderen. In het segment van de grote breaks denken we dan aan Audi (A6 Allroad), Mercedes (E-Klasse All Terrain), Volkswagen (Passat Alltrack) en Volvo (V90 Cross Country). Verder treffen we in deze klasse naast een specialist als Subaru (Outback) maar één massaconstructeur aan: Opel, dat ons de tweede generatie van de Insignia Country Tourer voorschotelt. En uiteraard neemt die alle evoluties over die de gewone Insignia bij zijn generatiewissel onderging.

  • Stijlvolle en toegankelijke grote break
  • Supervolledige uitrusting, personaliseringsmogelijkheden
  • Beschikbaar met alle aandrijfgehelen
  • 2.0 CDTI 210 maakt wat fletse indruk
  • Dorpelbescherming eerder cosmetisch van aard
  • Geen echte instapversie onder 30.000 euro

In dit artikel : Opel, Opel Insignia

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker