Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Review BMW iX (facelift 2025) - de nieuwe M70 getest

Geschreven door Frédéric Kevers op

De facelift voor de BMW iX vijlt de scherpste kantjes van zijn controversiële design bij, maar brengt daarnaast ook krachtiger motoren en grotere batterijpakketten mee. AutoGIds doet de test met de nieuwe M70 xDrive.

129.700 €

Met zijn polariserende looks en zijn volledig digitale dashboard veroorzaakte de BMW iX nogal wat deining bij zijn lancering in 2021. Vier jaar later, en in het licht van een oprukkende concurrentie, achtte München nu de tijd rijp om zijn grootste elektrische SUV een grondige opfrisbeurt te geven.

Design BMW iX facelift

De uiterlijke impact daarvan is evenwel beperkt. De facelift heeft vooral gevolgen voor de neus, die er dankzij andere koplampen, aangepaste ‘nieren’ en hertekende luchtinlaten wat evenwichtiger uitziet en meer maturiteit uitstraalt. Voor de rest zitten de verschillen hem in kleinere details en in nieuwe velgdesigns.

2025 BMW iX M70 xDrive

Interieur BMW iX facelift

Binnenin is de update vooral technologisch van aard, met de komst van het BMW OS9-besturingssysteem en de veelheid aan apps en functies die daarbij horen. Verder werden hier en daar wat aanpassingen doorgevoerd en ging de kwaliteitsindruk erop vooruit. De binnenruimte voor- en achterin en de kofferinhoud veranderden uiteraard niet, die blijven even riant als voorheen.

2025 BMW iX M70 xDrive

Aandrijving BMW iX facelift (M70 xDrive)

De meeste aandacht ging echter naar de aandrijflijnen, waarbij de drie beschikbare varianten allemaal wonnen aan vermogen, efficiëntie en rijbereik. De topversie, de vroegere M60 xDrive, haalt nu een systeemvermogen en -koppel van 659 pk en 1.015 Nm (een winst van 36 pk en 85 Nm), en zag zijn naam veranderd in M70 xDrive.

2025 BMW iX M70 xDrive

Dankzij een grotere cellendichtheid steeg de nettocapaciteit van zijn batterij van 105,2 naar 108,9 kWh. Het WLTP-rijbereik won daarmee 34 kilometer en komt nu uit op 600 kilometer in totaal. Vreemd genoeg heeft het extra vermogen geen impact op de prestaties.

Rijgedrag BMW iX facelift (M70 xDrive)

Ook de rijervaring verschilt niet wezenlijk en het stuur communiceert bijvoorbeeld nog altijd niet genoeg. Wel lijkt de Sport-stand het koetswerk nu iets strakker in het gareel te houden, en de bochtsnelheden en tussensprintjes blijven ronduit indrukwekkend voor een mastodont van rijklaar bijna 2,7 ton. Zeker omdat de iX ook een zijdezachte cocon blijft die zijn inzittenden netjes van alle ongemakken afschermt.

2025 BMW iX M70 xDrive

Prijs BMW iX facelift

OVERZICHT Belgische prijzen van de BMW iX (facelift 2025)

Conclusie BMW iX facelift (M70 xDrive)

Er mag dan al een ‘M’ in zijn naam prijken, ook de BMW iX M70 xDrive blijft in de eerste plaats een grote en zware elektrische SUV die vooral een eersteklas comfort biedt. Gekoppeld weliswaar aan flitsende prestaties en een hoogst efficiënt (maar ook wat steriel) weggedrag.

 

In dit artikel : BMW, BMW Ix

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker