Zich aanmelden

Met Facebook aanmelden

of

Uw informatie is niet correct.
Ik meld me aan Wachtwoord vergeten?
Uw Facebook-account is niet verbonden aan een account op de site. Schrijf je van tevoren in

Als u zich net hebt geregistreerd bij Facebook, laadt u de pagina over enkele ogenblikken opnieuw terwijl uw registratie volledig is geactiveerd.

Wachtwoord vergeten?

×
Mijn wachtwoord opnieuw instellen
Je ontvangt een e-mail voor het instellen van een nieuw wachtwoord.
Geen account gekoppeld aan dit e-mailadres

Nog geen account?
SCHRIJF JE GRATIS IN.

Eerste test / Review Suzuki Vitara (facelift 2025) - strijd tegen de tijd

Geschreven door Frédéric Kevers op

Hoogbejaard is hij intussen, toch wil de Suzuki Vitara nog van geen wijken weten. Meer nog, de kleine SUV kreeg onlangs nog maar eens een facelift. AutoGids doet de test met de vernieuwde 1.4 Hybride 48V 4x4.

Prijs
NB

Hoewel Suzuki met de eVitara binnenkort een elektrische opvolger lanceert, willen de Japanners duidelijk nog niet alle eieren in die nieuwe mand leggen. En dus moet de huidige Vitara – die nochtans al meegaat sinds 2014 – er nog wat langer tegenaan. Zij het niet zonder de broodnodige update, zowel op esthetisch als op technologisch vlak.

Koetswerk & interieur Suzuki Vitara (facelift)

De nieuwe facelift van de Suzuki Vitara is uiterlijk herkenbaar aan zijn opgefriste neus, met rankere koplampen, een hertekende bumper en een stijlvoller radiatorrooster met daaronder een trapeziumvormige luchtinlaat van zwarte kunststof. Ook de achterlichten zijn nieuw.

Review Suzuki Vitara 1.4 MHEV 48V 4x4 (facelift 2025)

Binnenin is het nog altijd al harde kunststoffen wat de klok slaat, en ook de analoge instrumenten zijn immer van de partij. Wel monteerde Suzuki een nieuw centraal aanraakscherm van 9 duim, waarmee je nu draadloos kunt gebruikmaken van Apple CarPlay of Android Auto. Er hoort ook een app bij waarmee je via je telefoon toegang krijgt tot bepaalde functies.

Review Suzuki Vitara 1.4 MHEV 48V 4x4 (facelift 2025)

Het aanbod aan rijassistenten werd dan weer uitgebreid met een nieuwe variant van Suzuki’s automatische noodremhulpsysteem (Dual Sensor Brake Support II), een aandachtscontrole voor de bestuurder, een actieve cruisecontrol, verkeersbordherkenning en een actieve spoorassistent.

Aandrijving en rijgedrag Suzuki Vitara (facelift)

Voor het motorpalet heeft deze facelift geen gevolgen. De Suzuki Vitara bestaat nog altijd als zelfladende Full Hybrid en als mildhybride 1.4-turbo met 48-voltondersteuning, telkens beschikbaar als voorwieltrekker of als 4x4. Maar gefacelift of niet, onderweg heeft de Vitara het moeilijk om zijn gevorderde leeftijd te verbergen.

Review Suzuki Vitara 1.4 MHEV 48V 4x4 (facelift 2025)

Deze SUV gedraagt zich niet bijster dynamisch, en het totale gebrek aan feedback van zijn stuur dwingt je al snel tot de rijstijl van een brave huisvader. Die kanttekening indachtig mag een gemiddeld testverbruik van 8 l/100 km aan de hoge kant worden genoemd. Bovendien zijn ook de prijzen behoorlijk stevig.

Conclusie Suzuki Vitara (facelift)

De Suzuki Vitara krijgt het almaar moeilijker om zijn hoge leeftijd te verstoppen tegenover zijn veel jongere rivalen. Al moeten we toegeven dat die esthetische opfrisbeurt en de komst van nieuwe technologieën hem wel deugd heeft gedaan.

 

 

In dit artikel : Suzuki, Suzuki Vitara

Web Editor

BLIJF OP DE HOOGTE VAN HET LAATSTE AUTONIEUWS!
Nieuwe modellen, tests, advies, exclusieve evenementen! Het is gratis!

Ik schrijf me in

Tests

Onze tests

Stockwagens

Stockwagens in de kijker

Tweedehands

Tweedehandswagens in de kijker